Bu sene 2-3 Haziran tarihlerinde İnternet Reklamcılığını konu alan Interact 2010 Kongresi Barcelona'da yapıldı. kongrenin sunumunda AdEx 2009 adı altında rapor yayınlandı. Bu raporun geçen sene içinde Avrupa'da İnternet Reklamlarına harcanan paranın miktarını gösteriyor.
Yayınlanan raporda, geçen sene Avrupa'daki reklamcılık alanında 14.7 milyar Euro harcandı. Amerika pazarında ise bu durum; 16,2 milyar Euro. Bir önceki senede ise %20 oranında oluşan büyüme ise kriz nedeniyle %4,5 gerileme gösterdi. İnternet Reklamcılığı alanında büyüme gerilemiş olsa bile, diğer tüm medya araçlarına göre daha yüksek olarak gerçekleşti. Geçen sene medya araçlarında yapılan reklamcılık yatırımlarından %18'i İnternet aldı.
IAB bu raporun hazırlığında Avrupa'daki ofislerden bilgi almış. Geçen sene 19 sayıda IAB Ofisi bulunurken, aynı sene Bulgaristan, Rusya, Slovakya, İsviçre de katılmıştı. Gene aynı raporda Avrupa'daki İnternet Reklamcılığı Pazar payının, ABD'deki paya ulaşmaya başladığı gösteriliyor. Bir önceki senede Avrupa'da bu Pazar 13,06 milyar Euro idi. Geçen sene ise %4,5 artarak 14,7 milyar Euro'ya ulaşmakta. Amerika'da ise, 16.83 milyar Euro'ya gerilme olmuş.
IAB raporuna bulunan ülkelerin arasında Türkiye de bulunmakta, Türkiye'de İnternet Reklamcılığı bir önceki seneye göre, %12 oranında büyüme sağlanmış, online Reklamcılık alanındaki tüm reklam yatırımları içindeki pay ise %9 oranında olmuş. İnternet reklam Pazar büyümeleri, yıllık olarak en tepede %49 ile İngiltere bulunmakta, online reklamcılık alanın bütün reklam yatırımları içindeki en yüksek orana da aynı ülke sahip, yani % 32 olmuş. 14.7 büyüklüğünde olan, Online reklamcılık pazarının %76 oranını ilk altı sıradaki ülkeler İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda ve İspanya paylaşıyor.
İnternet reklamcılığı yatırımlarını segmentlere ayıran rapor, yatırımların %46'sını arama motoru ödemelerinin oluşturduğunu gösteriyor. Arama segmentlerini %30 ve görüntülenen reklamların %23 ile sınıflanmış reklam biçimleri ve %1'le öbür reklamlar takip etmekte. Bu tip reklam biçimleri bağlamında olan büyümeye bakıldığı zaman, arama reklamlarının geçen senede %10 olarak, display reklamların % 0,3 oranlarında arttıkları ve sınıflama yapılmış olan reklamlarının %1,4 e düştüğü ifade ediliyor.