Amerika birleşik devletlerinde merkezi olan, İnteravtive Advertising Bureau başkanı Greg Stuart, reklam veren firmaların son zamanlarda internet reklam mecralarının avantajlarının farkına varmaya başladığını söyledi. Bir dolarlık bir reklam yatırımın bile, başka alanlarda geri dönüşü hesaplandığında oldukça yüksek bir kar sağlandığının altını çizen Suart, amerika'daki bir kamyon firmasını örnek verdi. Verdiği örneğe göre, kamyon şirketi, televizyondan internet alanına reklamlarını kaydırdığında satışlarını arttırdı.
Amerika'da internet reklamcılığının geçen seneye göre %30 oranında bir artış sağladığını, Türkiye de ise bu artışın % 50'lere kadar vardığını ifade eden Stuart, bu pazarın Amerika'da 12 milyar, Türkiye'de 12 milyonlara varan bir hacim sağladığına dikkat çekti. Bu pazarın kullanıcı sayısı açısından büyük bir reklam potansiyel taşıdığını, bu yüzden hızlı bir büyümenin olabileceğini söyledi. Stuart, reklam veren firmaların eski alışkanlıklarından vazgeçmediklerini, bu alanı görmelerine rağmen, bu alanı az kullandıklarını söyledi.
Ülkemizde internet ortamının kullanıcı sayısının 10, sürekli ve uzun kullanımının 3.5 milyon olduğunu hatırlatan Stuart, bu ülkede internet kullanımın yeni olmasının, reklam için şans olduğunu söyledi. Buradaki firmaların hangi ölçekte çalışırsa çalışsın, internet reklam maliyetinin düşüktür, bu yüzden herkes reklam verebilir dedi. IAB'nin Türkiye de kurulacağının altını çizen Greg Stuart, bu ortamda yapılan reklamların, belirli bir standartta yapılamasını amaçlıyoruz dedi. Interactive Advertising Bureau'nun bu alandaki reklam düzenini sağlamak ve standartların oluşması için faaliyetlerini sürdürdüklerini söyledi