Şu an şirketler reklamlarını internette nereye koyarlarsa daha fazla görünür olacaklarını kestirmeye çalışıyorlar. Televizyon ve radyo gibi geleneksel mecralar ağırlığını hala koruyor olsa da, ibre her gün biraz daha internet reklamcılığına doğru kayıyor. İnternet reklam ve pazarlama endüstrisi büyük bir pazar ve bu büyüme de süreklilik arz ediyor. Milyarlarca internet kullanıcısı var ve internet reklamı yapan ajansların hepsi de eşit hizmet vermeyebiliyor. Bir şirketin internette yer alması demek onun doğru kişilere mutlaka ulaştığı ya da doğru yerde durduğu anlamına gelmiyor. Tıpkı radyo ve televizyon gibi internette de etkili bir şekilde reklam yapmak için hedeflemenin, konumlamanın doğru yapılması gerekiyor.
Aslında bütün mesele doğru hedef kitleyi bulmak ve reklamları görebilecekleri bir pozisyona yerleştirmek ki bu da ancak doğru şekilde yapılan bir araştırma ile mümkün olabiliyor. Başarılı internet reklamlarının temelinde yatan şey ciddi bir araştırma süreci. Bu sürecin sonunda da ortaya çıkan hedef kitle ve bu kitlenin internet kullanma eğilimleri, ilgi alanları, konumları gibi bilgiler de reklamların doğru şekilde konumlandırılması konusunda en büyük yardımcı. Uzun zamandır televizyon ve radyo reklamlar açısından iki popüler mecraydı. Hala iki büyük pazar olsalar da, karşılarında kendi içeriklerini de giderek toplayan ve sürekli büyüme eğiliminde olan internet pazarı var. İnternet insanların ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşmak konusunda başvurdukları birincil mecra haline geldi. Bu durum da bütün şirketlerin bir şekilde pazarlamalarına internet reklamlarını da dahil etmelerini zorunlu hale getirdi.
İnsanlar geleneksel mecraların içeriklerini de internetten takip ediyor, ya da onlara yorum yapıyor, eğilimleri inceliyor, haber okuyor, oyun oynuyor, bankacılık işlemlerini gerçekleştiriyor, taşınmak istiyorsa nakliyeciyi, kiralamak istiyorsa emlakçıyı, tesisatında arıza çıktıysa tamirciyi, yemek tarifini, siparişini, alışverişini… Yani sayamayacağımız kadar çok işini internette hallediyor. Bu durumda küçük ya da büyük bütün firmalar için internette yer almak da giderek daha fazla zorunlu hale geliyor. Sadece internette yer almak elbette yetmiyor, özellikle arama sonuçlarında görünür olmak gerekiyor. Google Adwords reklamları gibi uygulamalarla şirketlere kendilerini daha iyi tanıtma, hedef kitlelerine daha kolay ulaşma olanağı da sağlıyor. Google reklamları firmalar açısından birçok açıdan avantajlı. Bunların başında ise ayarlanabilir maliyetler geliyor. Geri dönüş oranına göre de ayarlanabilen bir uygulama olarak Google'da olmak demek aslında birçok kişi için internette olmak anlamına geliyor.