En son yazımızda Google Adwords Reklam kampanyanızda anahtar kelime seçiminizi yaparken dikkat etmeniz gereken kuralları genel olarak açıklamıştık.. Bu yazımızda ise Anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra daha etkin ve düşük maliyetli reklam kampanyalar için anahtar kelimelerin reklamınıza uygulama yöntemlerini ve eşleme türlerini nasıl kullanabileceğiniz hakkında bilgiler vereceğiz.
Google Reklamlarınızın asıl amacı ürün ve hizmetleriz hakkında doğru hedef kitleye, doğru reklam mesajınızı vermektir. Google Reklamlarınızın ziyaretçilere tam olarak pazarladığınız ürün ve hizmetleri aradıkları zaman ulaşabilmesi için reklam kanpanyalalarınızı doğru hedeflemeniz maksadıyla anahtar kelimeler seçersiniz., Bu anahtar kelimelerin her biri içinde aşağıdaki açıkladığımız eşleme yöntemlerinden birini seçmelisiniz; Bu eşleme seçimi, reklamlarınızı doğru hedef kitleye yapılıp yapılmadığını kontrol etmenize yardımcı olacaktır.
Şimdi bu 4 Google Adwords anahtar kelime eşleme türlerini açıklayalım;
Geniş eşleme: Geniş eşleme, Google Awords reklamlarında reklam kampanyası başladığında tüm anahtar kelimeleriniz için başlangıçta varsayılan ayardır, yani başka bir eşleme türü seçmezseniz reklamlarınız geniş eşleme ile yayına devam eder. Anahtar kelimenizle ilgili yapılan bütün aramalarda reklamınız görüntülenebilir anahtar kelime olarak seçtiğiniz kelimelerden hangisi aranırsa reklamınız görünür, önüne arkasına kelime geldiğinde geldiğinde de reklamınız yayınlanır.. Örneğin “internet reklam” anahtar kelimesini seçerseniz hem reklam diye arandığında hem internet yazıldığında hem de bu kelimelerin arkasına ve önüne hangi kelime eklenirse eklensin reklamınız görüntülenir. Genelde büyük bütçeli reklamlarda ve marka imajı reklamlarında kullanılır. Çok genel bir ziyaretçi kitlesine hitap eder.
Sıralı Eşleme: Reklam kampanyanızdaki anahtar kelimenizi sıralı eşleme türü olarak seçerseniz bu şekilde ziyaretçiler kişi seçtiğiniz anahtar kelimeyi aradığında reklamınızı görebilir, örneğin “internet reklam” anahtar kelimesinde irnternet ve reklam kelimelerinde ayrı ayrı arandığında reklamınız görünmez, sadece” internet reklam” ve “reklam internet” aramalarında reklamınız görüntülenir, ayrıca arkasına ve önüne ek kelime yazıldığında o kelime grupları arandığında reklamınız çıkabilir. Sıralı eşleme, reklamlarınızın görüntülenme kapsamınızı daraltır. Sıralı eşleme, eğer anahtar kelime sırasının değişmesini, arasına başka bir kelime almasını istemiyorsanız bu eşleme türünü seçebilirsiniz. Yani anahtar kelimenizi “internet reklam” olarak seçerseniz sadece aynı sıralama düzeninde reklamınız görünür. “Google internet reklam” veya “internet reklam ajansları” şeklinde sağına ve soluna ek kelime alabilir ama ortasına ek kelime almaz.
Tam Eşleme: Bu eşleme türü reklamda tam hedefleme yapmanızı sağlar, “internet reklam” anahtar kelimesinde reklamınız sadece internet reklam kelimesinde görünür, başka hiçbir türlü ihtimalle reklamımız yayınlanmayacaktır. Tam eşleme, arama ve görüntülenme kapsamınızı daraltarak yalnızca anahtar kelimenin önünde, arasında veya arkasında başka hiçbir kelime olmaksızın, Google'da tam olarak sizin anahtar kelimenizle arama yapıldığında reklamınızı gösterir. Tam eşleme,reklam kampanyanızda anahtar kelimelerinizi hedeflemenin en kesin yöntemidir. Reklamınızın sadece sizin seçtiğiniz anahtar kelimeyle eşleşen bir arama sorgusunda görünmesini istiyorsanız bu eşleme yöntemini seçebilirsiniz. Anahtar kelime önüne ve arkasına hiçbir ek kelime almaz, Düşük bütçeli reklam kampanyalarında genelde bu yöntem tercih edilir.
Negatif Eşleme: Negatif anahtar kelimeler, seçtiğiniz anahtar kelimeler arandığında, seçtiğiniz negative kelime ile reklamınızın gösterilmesine engel olur. Bu eşleme yönteminde anahtar kelimenizin başına ve sonuna almasını istemediğimiz ekler var ise (-) işaretini koyarsınız ve bu sayede istemediğiniz ek kelime anahtar kelimenizin başına veya sonuna geldiğinde reklamımız görüntülenmez. Örneğin Sony televizyon satıyorsunuz ama teknik servis hizmeti vermiyorsanız “servis” veya “tamir” negatif kelimelerini ekleyerek aramalarda anahtar kelimenizin başına veya sonuna “servis” veya “tamir”yazıldığında reklamımızın görünmesi engellenecektir . Böylece reklamınızın vermediğiniz bir hizmetle ilgili görüntülenmesini engeller reklam maliyetlerinizin gereksiz yükselmesini engellemiz olursunuz. Google reklam Anahtar Kelime eşleme seçenekleri reklam bütçenize, reklam vereceğiniz süreye, mevsimsel özelliklere, reklam stratejinize, verdiğiniz hizmetlere, faaliyet gösterdiğiniz sektöre, pazarladığınız ürün çeşitlerine gore farklılık gösterebilir..
Google Adwords reklam kampanyanızı kendiniz amatörce yönetiyorsanız, anahtar kelime eşleme yöntemlerinden birini tercih ederken once sattığınız ürünü veya verdiğiniz hizmeti satın alacak kişiler gibi düşünün, onların nasıl arama yapabilecekleri ihtimallerini değerlendirin. Veya bir diğer profesyonel yöntemde reklamınızın kalte puanını ve performansını yükseltip anahtar kelimelerinizin tıklama başı maliyetlerinizi düşürmektir, bu yöntem zaman almaktadır bu konuda bir internet reklam ajansından danışmanlık almalısınız.
Biz bu konuda danışmanlık verdiğimiz firmalara şöyle bir genel tavsiye veriyoruz, Anahtar kelimeleriniz için reklam bütçeniz yüksekse geniş eşleme ile başlayıp reklam süreci içinde sıralı ve tam eşleme yöntemlerini seçmeniz , eğer bütçeniz düşükse tam eşleme yöntemiyle başlamak doğru bir yöntem olacaktır.
Sonuç olarak biz, Google reklamlarınızda anahtar kelimeleriniz ile ilgili eşleme türünü seçerken dikkat etmeniz gereken kuralları size faydalı olması amacıyla inceledik, Önemli olan doğru hedef kitleye reklam vermek anahtar kelimelerimizin gereksiz tıklamalar almasını önlemek , reklam bütçenizle daha uzun süreler reklam vermek, reklam kampanyalarınızı etkin yönetmek ve reklam maliyetlerinizi düşürmenizdir.
İnternet reklamcılığı ile ilgili son 4 yazımızda Google reklamları ile ilgili genel bilgiler verdik, metin reklamları ve anahtar kelime listenizi hazırlama konularını analiz ettik. Artık reklam kampanyanızına başlayabilirsiniz. Bundan sonraki yazımızda Google Adwors reklam hesabınızı açma, ve hesabınızın temel ayarlarını yapma konusunu analiz edeceğiz. Daha öncede yazdığımız gibi hesabınızı kendiniz yönetebilirsiniz veya bir internet reklam ajansından bu konuda hizmet alabilirsiniz , Biz her iki seçeneğide yazılarımızda değerlendirip size önerilerimizi yazıyoruz. Karar sizin….