Bir önceki yazımızda Google Adwords reklamlarına bir başlangıç yapmış ve Google arama motorunda yayınlanan metin reklamları açıklamıştık bu yazımızda Google Adwords reklamlarının temelini oluşturan anahtar kelime listesi oluşturma konusunu analiz ediyoruz.

Anahtar kelimeler arama motorlarında bir ürün, hizmet veye bilgi arayan ziyaretçilerin arama motorlarına yazıp aradıkları kelime veya kelime öbekleridir. Google Adwords reklamlarında reklam veren firmalar veya markalar, reklamlarının doğru hedef kitleye yani reklamını yaptıkları ürün ve hizmeti arayanlara gösterilmesini sağlamak maksadıyla reklam kampanyalarını oluştururken anahtar kelimeleri kullanmaktadır.

Google Adwords reklamınızı düzenlerken yeni anahtar kelimeler seçiminiz ve reklam kampanyanıza eklemeniz reklamın etkinliğini ve maliyetlerini etkiyeleceği için belirli kurallara uygun olmak zorundadır .Google AdWords reklam kampanyalarini kendisi yöneten veya bir internet reklam ajansı ile çalışan firmaların reklam kampanyalarında yapılan en önemli hatalardan biri anahtar kelimelerin yanlış veya eksik seçilmesidir. Anahtar kelimelerin doğru seçilmesi ile pazarlamanızda başarı sağlayacak, satişlarınızı arttıracak, marka değerinizi yükseltecek başarılı reklam kampanyası oluşturmanın ilk adımını gerçekleştirebilirsiniz.

Google AdWords reklam kampanyanızda kullanacağınız anahtar kelimeler kesinlikle faaliyet gösterdiğiniz sektörü, işinizi, pazarladığınız ürünleri ve verdiğiniz hizmetleri isi en iyi ifade eden kelimeler olmak zorundadir. Bunu yapmak başlangıçta çok kolay değildir. Reklamınız yayınlanmaya başladıktan sonra reklamınızı bir sure takip edip, reklamı analiz adip daha doğru kelimeler seçebilirsiniz , fakat bu zaman kaybına neden olabilir , Google adwords anahtar kelime seçiminde bir internet reklam ajansından danışmanlık almanız gereksiz zaman kaybınızı önleyebilir ve tecrübe maliyetlerinden kurtulmuş olursunuz.

Bir örnek verecek olursak; Temizlik makinaları satan bir firmanız var, otellere ürünlerinizi pazarlamak istiyorsunuz. Bu reklam kampayanızda sizin doğru anahtar kelimeniz “temizlik makinası” dır. Eğer otellerin internette kendi sıralamalarını görmek için en çok “otel” kelimesini aradığını düşünüp anahtar kelime olarak “otel” seçerseniz çok büyük bir hata yapmış olursunuz. Böyle bir anahtar kelime seçmekle hem hedef kitlenize ulaşamazsınız hemde reklam maliyetlerini gereksiz olarak yükseltmiş olursunuz.

Diğer önemli konu, seçtiginiz anahtar kelimelerin anlamı geniş kapsamlı veya çok dar olmamalıdır. Reklam kampanyanızdaki kelimeler direkt olarak yaptığınız işi veya sattığınız ürünü anlatmalıdır. Sony Televizyon satıyorsanız “televizyon” kelimesinin reklamınız için uygun olduğunu düşünebilirsiniz ama bu çok yanlış bir seçimdir, çünki bu çok genel bir kelimedir, bütün televizyon arayanlara Sony televizyon satamazsınız, sizin doğru kelimeniz “Sony Televizyon” dur

Anahtar kelimelerin dar anlam ifadesiylede ilgili bir örnek verecek olursak anahtar kelime olarak “full hd sony televizyon” anahtar kelimesini kullanırsanız ziyaret çilerinizin arama kapsamı daralacaktır . Televizyon satabileceğiniz bazı müşterilere reklamınız ulaşamayacaktır.

Anahtar kelime seçinizi etkileyen en önemli etkenlerden biriside Google adwords reklamınınızın günlük bütçesidir, Reklam bütçeniz ne kadar düşükse o kadar spesifik, hedefi 12 den vuran kelimeleri seçmeniz reklam maliyetleri açısından avantajlı olacaktır. Reklamınızın Anahtar kelimelerini seçerken Google'in anahtar kelime aracı size genel fikirler verebilir. En azından başlangıçta faydalanabilirsiniz.

Google Reklamı Doğru anahtar kelime seçimi için ipuçları;

• 2-3 kelimeden oluşan anahtar kelimeler seçin

• Spesifik kelimeler seçin, çok geniş anlamlı ve ürün ve hizmetinizle ilgili çok genel olan anahtar kelimeler seçmeyin

• Reklamınızdaki metinle doğrudan ilgili kelimeler seçin

• Reklamınızın link verildiği sayfanız ile (hedef URL ile) doğrudan ilgili kelimeleri seçin

• web sayfanızın içeriğine iyi inceleyin, ürün ve hizmetlerinizle ilgili her kelimeyi, kelime kombinasyonlarını veya kelime öbeklerini not edin. Böylece, anahtar kelime listenizi oluşturmanız kolaylaşacaktır.

• Ziyaretçilerin arama kapsamını genişletmek için anahtar kelimeleri hem tekil hem de çoğul olarak kullanın.

• Anahtar kelimeler trafik almaya başladığında 100 gösterimden fazla gösterim alan, ancak tıklanmayan anahtar kelimeleri reklam kampanyanızdan çıkarın. Aksi halde, reklamın kalite puanı düşecektir, buda maliyetlerinizi yükseltecektir.

• Gereksiz trafik ve ziyaretçi sağlayacak kelimeleri seçmekten kaçının.

• “Müşteri olsaydım Google'da nasıl arama yapardım” sorusunu kendinize sorun.

• Eğer reklam kampanyanızla herkesi hedeflemek isterseniz, hiç kimseyi hedefleyemezsiniz

Anahtar kelime seçimi çok kolay değildir ve reklamınızın performansı için çok önemlidir. Sizin yönettiğiniz bir Google adwords reklam hesabında anahtar kelime sisteminizi düzenlemeniz çok zaman alabilir . O nedenle bir internet reklam ajansındaki hesap yöneticisi bunu sizin için yaparsa firmaya ödeyeceğiniz danışmanlık ücretinden daha fazlasını kazanırsınız.

Bu yazımızda Google Adwords reklamlarında anahtar kelimelerinizi seçerken dikkat etmeniz gereken genel kurallardan bahsettik. Yazımızın sizlere faydalı olacağını umuyoruz.

Bir sonraki yazımızda reklam için seçtiğiniz anahtar kelimeleri reklam kampanyanıza uygulama yöntemlerini ve anahtar kelime eşleme türlerini ve anahtar kelime performansı konularını analiz edeceğiz…  

Arşiv

Etiketler