İnternet reklamları ile ilgili yazı dizimizi hazırlama nedenimizden bahsedelim biraz... Yazılarımızda sizler için Google Adwords Reklamları hakkında bildiklerimizi yaptığımız analizleri ve reklam uygulamalarını basitleştirilmiş, internet reklam sektörüne yabancı olan okuyucularımızın da anlayacağı bir yazı dili ile anlatmaya çalışacağız.


Bütün araştırmalarımıza rağmen internet reklamcılığı hakkında açıklayıcı öğretici bilgilerin olduğu basitleştirilmiş toplu bilgi kaynaklarına rastlayamadık. Bu yazı dizimizi takip ederseniz, internet reklamları ile ilgili, internette etkin pazarlama yapabileceğiniz, marka değerinizi yükseltebileceğiniz reklam kampanyalarınızı hazırlayıp yönetebiliyor olacaksınız.


Öncelikle Adwords kelimesinin ne anlama geldiğinden başlayalım ... Adwords kelime reklamı demektir. Konunun daha iyi anlaşılması için arama motoru kavramını çok kısaca açıklayalım


Arama motoru (search engine), dünyadaki tüm web sayfalarının listelendiği, aradığımız bilgi, ürün ve hizmetleri en kısa yoldan ve hızlı bir şekilde bulmanızıı sağlayan yazılımlardır. İnternet kullanıcılarının bu bilgilere ulaşmak için arama motorunda aradıkları kelimelerede anahtar kelime diyoruz.


Dünya'da en çok kullanılan arama motoru Google Arama Motoru‘dur. . Google Adwords reklamlarıda Google arama motoru üzerinde ve Google içerik ağında çalışan ve iş dünyasında en çok tercih edilen reklam modelidir.


Google AdWords Nedir?


Google arama motorunun reklam modeli Google AdWords olarak adlandırılmaktadır.


Adwords reklam sisteminde yayınlayabileceğiniz reklam modelleri aşağıdaki gibidir. Başka reklam modelleride mevcuttur ama biz dünyada en çok tercih edilenlerle başlayıp diğer reklam biçimlerini daha sonra analiz etmeye devam edeceğiz


1. Metin Reklamları
2. Banner Reklamlar
3. Video Reklamları


Şimdi Bu reklam medellerini sırayla analiz edelim,


1- Metin Reklamlar;


Google'da Metin reklam kampanyaları basitce aşağıdaki şekilde hazırlanır:


Reklam Başlığı (boşluklar dahil 25 karakter): Reklam başlığı ziyaretçilerin en çok dikkatini çeken bölümdür Firmanız veya markanıza ait ünvan şirket adı veya hizmetlerinizle ilgili çekici bir başlık yazmalısınız.


Açıklama (Her biri 35 karakter olan iki satırdan oluşur): Bu iki açıklama satırında, ürününüzü, hizmetinizi ve diğer ayrıntıları çok iyi ifade etmelisiniz. Açıklama satırlarına yazacağınız slogan veya metinler, net, anlaşılır ve ziyaretçiyi reklamınızı tıklamaya ve web sayfanızı ziyaret etmeye ve incelemeye teşvik edecek kadar ilgi çekici ve anlaşılır olmalıdır.


Reklamda Görünen URL (boşluklar dahil 35 karakter): Bu satır, reklamızı gören ziyaretçinin reklamınızı tıkladığında hangi web sitesine gideceğini gösterir.


Hedef URL (en fazla 1024 karakter): Reklamınızla ilgilenen ziyaretçiler reklamınızı tıkladığında açılacak web sayfanızdır. URL, reklamınızda görünmez. Hedef Url nin amacı reklamınızı tıklayan ziyaretçiyi web sayfanızın ana sayfası haricindeki alt ürün ve hizmet sayfalarınıza gönderebilmenize imkan sağlamasıdır.


Metin reklamı Görsel olarak aşağıdaki gibidir;


Google Reklam
İnternet Reklamları İle Tanışın
Bugün Yeni müşterilere Ulaşın.
www.reklam.com.tr


Google AdWords metin reklamları ile, firmanızı tanıtmak ve marka değerinizi yükseltmek için hızlı ve basit bir şekilde reklam kampanyası oluşturup, istediğiniz kadar bütçeyle yalnızca reklamlarınızın tıklandığında para ödemek koşuluyla istediğiniz saatlerde, istediğiniz ülkelere ve şehirlere reklamınızı yayınlayabilir ve güncel raporlar alabilirsiniz. Bu reklam sisteminin en önemli özelliği esnek olmasıdır istediğiniz zaman reklam kampanyasında metin ve görsel değişiklikler yapabilirsiniz, istediğiniz zaman reklamı durdurabilir istediğiniz zaman yayınlayabilirsiniz.


Google AdWords reklamları, bir ziyaretçi Google arama motorunda reklamınız için kullandığınız anahtar kelimelerinizden biri ile arama yaptığında doğal arama sonuçlarıyla birlikte arama sayfasının sağ tarafındaki Sponsorlu bağlantılar" bölümünde veya organik sonuçların üstünde sol tarafta renkli kutular içerisinde görüntülenir. Böylece, zaten sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen bir hedef kitleye reklam yapmış olursunuz.


\"\"


 


 


 


 


 


 


 


 


 Google firma veya markanıza ait bir reklamı kendinizin oluşturup yayınlamanıza izin vermektedir. Yani siz Google adwords hesabınızı bireysel kullanıcı olarak açabilir reklamlarınızı kendiniz yapabilirsiniz. Fakat bu reklamı etkin bir şekilde yapmak ve olumlu geri dönüşler almak için bir internet reklam ajansı ile çalışmanızda fayda vardır böylece reklam kampanyalarınızın daha profesyonelce hazırlanmasını sağlayabilir reklam maliyetlerini düşürebilirsiniz.


Bu yazımızda Google arama motorundaki metin reklamlar ile genel bilgiler verdik. Google reklam kampanyalarınızı hazırlarken dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan biri reklamınız için anahtar kelime listenizin oluşturulmasıdır.


Bir sonraki yazımızda anahtar kelime listesi hazırlama konusu ve anahtar kelimelerinizin reklam maliyetlerine etkisi analiz edilecektir.