Instagram şimdiye kadar reklam konusuna dikkatli ve biraz da ketum yaklaşıyordu; çünkü reklamlarla dolup taşarsa kullanıcılardan olumsuz tepki almaktan çekiniyordu. Ancak firma, önümüzdeki aylarda reklam satış yelpazesini genişletmeyi ve yeni reklam formatlarını platforma eklemeyi planlıyor.

Instagram'ın yapısının doğal reklam formatıyla çok uyumlu olması, şimdiye kadar yayımlanan reklamların çok etkili olmasını sağlamıştı ve Instagram'daki doğal reklamlar, Nielsen Brand Effect ölçümüne göre her tür internet reklamından x2.9 kat daha yüksek hatırlanma oranına sahip olabilmişti.

Instagram'ın yeni reklam planlarını üç grupta özetleyebiliriz:

1- Şimdiye kadar sadece biraz bilinirliği olan firmalar Instagram reklamları yayımlayabiliyordu; ama artık her tür firma Instagram reklamları yayımlayabilecek.

2- Instagram ayrıca Facebook reklam satış platformu üzerinden de reklam satışı yapacak ve bu reklamlar sınırlı sayıda Facebook pazarlama ortağı ve ajansı aracılığıyla yapılabilecek.

3- Kısa bir süre içinde "Şimdi Satın Al", "Şimdi Yükle", "Şimdi Öğren" veya "Üye Ol" gibi butonları veya linkleri içeren doğrudan tepki reklam formatları da kullanılmaya başlanacak. Instagram, kısa bir süre önce bu formatın öncülü olarak görülebilecek karusel reklam formatını hayata geçirmiş ve firmaların Instagram gönderilerine üçüncü taraf websitesi linki vermesine imkan sağlamıştı.

 

Arşiv

Etiketler