Instagram'daki yorum ve capslerin neredeyse yarısı emoji içeriyor. Bu yüzden de Instagram hesaplarının çok takip edilmesini isteyen markaların, emojilerle iletişim kurma ve kendini ifade etme konularında düşünmesi gerekiyor.
Instagram'ın yaptığı bir analize göre, emojiler harflerle yazılan kısaltmaların da yerini alıyor. Instagram Veri Takımı yazılım mühendislerinden Thomas Dimson'a göre, bu trend bu hızda devam ederse Instagram'daki yazıların büyük bölümü emojilerle kaplı hale gelecek. Bu ihtimali göz önünde bulunduran Instagram, emoji kullanımını semantik açıdan incelemeye başladı. Mesela ayakkabıyla ilgili emojiler, çantayla ilgili içeriklerde sıkça kullanılıyormuş. Mayolu emojiler de su ve deniz canlılarıyla ilgili içeriklerde bol bol kullanılıyormuş.
Hashtaglerinde de emoji kullanımına izin veren Instagram, içeriklerle emojiler arasındaki bağlantıyı anlayarak, benzer görünümlü emojiler arasında farkı daha iyi anlayabileceğini düşünüyor.