Instagram, sosyal beğenileri gizlemek için Temmuz ayından bu yana Avustralya, Japonya, İtalya, İrlanda ve daha fazlası dâhil olmak üzere tüm ülkelerde küresel bir eylem başlattı. İnstagram beğenileri kaldırdı, yeni politika uyarınca, beğeniler artık başkaları tarafından görülemeyecek. Yalnızca profil sahibi kendi yayınlarında beğenileri görebilecek. Instagram CEO’su Adam Mosseri, bunun dünya çapında bir hareket olduğunu doğruladı. Mosseri yaptığı açıklamada, “insanların refahına ve sağlığına yardımcı olmaları durumunda işletmeye zarar veren kararlar alacağız dedi.
Instagram Beğenileri Neden Kaldırdı?
Instagram, içerik oluşturucuların beğenileri kaldırma konusunda denemeler yaparken yardımcı olacak yollar üzerinde çalıştığını söylüyor. Fakat bu konuda farklı yorumlar mevcut. Bazı kullanıcılar ve daha çok ünlüler, instagram beğenilerinin kaldırılmasının onlara zarar vereceğinden şikâyet ederken, diğerleri bunun işlerini etkilemeyeceğini düşünüyor.
Instagram’ın beğenileri kaldırması kullanıcıların şaşkınlığına neden olurken, zamanlaması oldukça ilginç. 2018’ in son döneminde Facebook reklam gelirleri sadece % 40 artarken instagram reklam gelirleri neredeyse % 180 büyüdü. Instagram için gösterimler % 200’e çıkarken Facebook ise % 17 geriledi. Aslında, Instagram reklam gelirlerinin 2020 sonuna kadar Facebook’u geçeceği tahmin ediliyordu.
Instagram, yıllarca hackler ve geçici çözümlerle boğuldu. Bilgisayar korsanlığı ve hileler sayesinde işletmeler dünyanın üçüncü büyük sosyal ağı olan instagram’a olan inancını yitirmeye başladı. Bazı kazanç sağlayıcı işletmeler, kullanıcıları olduklarından daha popüler hale getirmek için uygulamayı manipüle etmenin yollarını buldu. Hepimiz bir haftada mucizevi bir şekilde 10000 takipçi kazanan ve daha sonra her gönderide yüzlerce instagram beğenileri alan kişilere şahit olduk.
Diğer taraftan YouTube, Google Reklam Ağı’nın bir parçası olarak büyük bir pazar payı kazanırken, Facebook'un reklamverenlere odaklanması, yüksek düzeyde güven ortamı hazırlaması ve kullanıcı sayılarının manipüle edilebilir olma olasılığının düşük olduğu marka vaatleri yaratması gerekiyor. Şimdiye kadar sosyal medya beğenileri ölçüm standardı idi, çünkü katılımı ölçmek kolaydı. Görünen o ki bu, kullanıcı sorunu değil, reklam harcaması ve somut rakamlarla ön planda olan bir iş kararı. Fakat instagram için bir güven tazeleme politikası olarak düşünüldüğünde, hiç fena bir fikir değil…