Geçtiğimiz günlerde televizyon programlarının içine reklam yerleştirilmesi uygulamasının serbest bırakılması ile gündeme gelen İngiltere'de reklam kurulu yeni bir uygulamayla, verilen paralı ilanların yanında sosyal ağlar üzerinde ücretsiz olarak yürütülen faaliyetleri de denetlemeye başladı. Bu uygulama kapsamında ilan denetleme kurulu sosyal ağlardaki ürün sayfalarını ve kampanyaları da kontrol edecek.

Britanya Reklam Standartları Kurulu (ASA) internet üzerinde bundan önce sadece bannerları denetliyordu. Ancak sosyal ağların yaygınlaşması ve bu ortam üzerinde yürütülen faaliyetlerin de yaygınlaşması ve çeşitlenmesiyle birlikte, kurula gelen şikayetler arttı. ASA denetlemeyi çevrimiçi medyada yayınlanan ilanların ve düzenlenen kampanyaların rekabet, etik kurallar ve dürüstlük gibi kurallara uygunluğu açısından yapacak. Denetlemenin kapsamı oldukça geniş. Sosyal medya sitelerinde açılan firma sayfaları, tanıtımlar, yapılan duyurular, düzenlenen kampanyalar, hatta duvar yazıları ve gönderilen mesajları da kapsıyor.

ASA 2088'den bu yana kurula ulaşan 5 bine yakın şikayeti göz önünde bulundurarak denetlemenin kapsamını arttırdı. Bu çerçevede de, tüketiciyi yanıltan, adil rekabet koşullarını ihlal eden, yanlış yönlendirici ve bazı kesimleri incitici içeriklerin sosyal ağlar üzerinde yürütülen kampanyalarda yer alamayacak. Denetleme sonucunda bu yasaları ihlal edenler için uygulanacak yaptırım uyarı ve devam eden ihlal halinde de sayfanın kapatılması olarak belirlendi. Ancak etki alanı İngiltere sınırlarını aşmıyor. Co.uk uzantısı yanında, .com, .net uzantılı alan adına sahip ve İngiltere'de yerleşik durumda olan kampanya düzenleyicilerinin sayfası yaptırım dahilinde kapatılabilecek.

Arşiv

Etiketler