İngiltere'de reklam standartlarını değerlendirmekle görevli İngiliz Reklam Standartları Kurumu, Coca Cola'nın ürettiği vitaminli su ürününün reklamlarında kullanılan “besleyici” nitelemesinin tüketicileri yanıltarak yanlış yönlendirdiğine karar verdi.

Coca Cola, Vitaminli Su (Vitamin Water) olarak raflarda yer alan ürünün tavsiye edilen günlük C vitamini ihtiyacı yanında, bazı başka vitaminleri de içerdiği için “besleyici” olarak nitelendiği açıklamasını yapıyor. Şirket, ürünün yarım litresinde 23 gram şeker bulunduğunu ayrıca, besleyicilik açısından dört tür B ve günlük C vitamini ihtiyacının tamamı yanında, başka önemli maddeler de içerdiğini, dolayıyla bu şeker oranı ile Avrupa Birliği Standartları çerçevesinde “düşük kalorili içecekler” sınıfında olduğunu da belirtiyor.

Şirketin bu açıklamalarına karşın, İngiltere Reklam Standartları kurumu, tüketicilerin besleyici olarak nitelenen bir içecek maddesinin 30 gramdan daha fazla şeker içermesini beklediklerini ve kullanılan “besleyici” tanımlamasının ürünün sağlıklı bir vücut için gereken başka maddeleri de içerdiği izlenimi yarattığını söyleyerek reklamların şu anki haliyle kullanılmasının doğru olmadığını açıkladı.  

Arşiv

Etiketler