Son birkaç gündür bir video 11833 reklamlarını da geride bırakarak sosyal ağlarda paylaşım ve yorum rekoru kırdı. Videoda genç bir delikanlı, sevdiği kıza pek de alışılmamış bir yöntemle evlilik teklif ediyordu.” Üç aylığına dil kursuna gidiyorum” diye sevgilisine yalan söyleyen delikanlı aslında farklı ülkeler gezerek, bu ülkelerdeki farklı kişilere yazdığı bir metni kelime kelime okutuyor ve bunları videoya alıyordu. Delikanlı, üç ay boyunca ayakkabılarının parçalandığını, bilmem kaç gece otelde kaldığını, bilmem kaç kez uçağa bindiğini, kaç ülke gezdiğini, kaç kilometre kat ettiğini anlatırken, yolculuklarının büyük bir bölümünü bedavaya getirdiğini söylüyordu. O anda da elinde Türk Hava Yolları’nın Miles & Smiles kartını açık bir şekilde kameraya gösteriyordu. Farklı ağızlardan çıkan kelimelerden oluşan metnin en can alıcı son cümlesi ise delikanlı tarafından söyleniyordu: “Benimle evlenir misin?” İzlenme rekorları kıran videoyu buradan izleyebilirsiniz Video pek çok kişi tarafından gerçek sanıldı ve başta Facebook olmak üzere birçok kullanıcı tarafından sosyal ağlarda paylaşıldı. İnananlar da oldu, inanmayanlar da ancak delikanlının özellikle kartı açık bir şekilde göstermesi bir viral video ile karşı karşıya olduğumuz şüphesini güçlendirdi. Gerek çekim kalitesinin gerekse kurgunun profesyonelliği, gerekse de açık bir şekilde anlatılan Miles & Smiles kartının özellikleri ve gösteriliş biçimi şüpheleri daha da arttırdı. Tabii bu romantik teklif / reklam videoyu izleyen herkes tarafından beğenilmek zorunda değildi, eleştirenler oldu, kızın vereceği tepkiyi merak edenler oldu, bu şekilde bir evlilik teklifi ile karşılaşmak isteyenler oldu… Olumlu ya da olumsuz pek çok yorum ve fikir ortaya atıldı. Video çok ilgi çekmiş olsa da, asıl tartışma delikanlının böyle bir evlenme teklifi yapmak için sevgilisine yalan söylemiş olduğu, onu neden yanında götürmediği gibi konular üzerinden sürdü. Viral video amacına ulaştı mı orası ise şimdilik belirsiz. Kendinden konuşturdu konuşturmasına ama inandırıcılık konusunda biraz sınıfta kaldı gibi görünüyor. Bundan kısa bir süre önce Garanti Bankası için hazırlanan ‘Hızlı taşın’ videosu da sosyal paylaşım sitelerinde yoğun ilgi görmüş ve ana haber bültenlerinde dahi yer almıştı. Internet Advertising Competition 2011’de Online Video Kategorisi’nde üstün başarı ödülü de alan bu video özellikle çekim tekniği açısından da inandırıcılığı fazlasıyla güçlendiriyordu. “İnanılmaz evlenme teklifi” videosu yayınlanır yayınlanmaz, ona gönderme yapan pek çok video hazırlandı. Gerçek bir teklif de olsa, reklam da olsa her iki durumda da bu video sosyal medyaya kurban gitmiş gibi görünüyor. Tabii sadece kendisinden fazlasıyla söz ettirmiş olmayı bir başarı saymadığımız sürece.

Arşiv

Etiketler