Son günlerde televizyon ekranlarında sıkça dönen bir reklam ve karşımızda ünlü pop yıldızı Murat Boz. Onlarca bankanın kredi kartı ve bu kredi kartı pazarında kendine yer arayan Halk Bank.

Dikkat çekici ve hareketli bir reklam kampanyası oluşturan Halk Bank, piyasaya sunduğu yeni kredi kartını tanıtma çabasında. ‘Paraf' ismi verilen kredi kartının renklerine uygun kıyafetler, dillere dolanması için yazılan ve Murat Boz tarafından seslendirilen reklam müziği ile oldukça göz dolduran bir reklam filmi hazırlanmış.

Buraya kadar her şeyin güzel olduğu Halk Bank ‘Paraf' reklamında hedef kitlenin tüm Türkiye olduğunu düşünürsek; reklam filminin hedef kitlenin tamamına ulaşmayacağını düşünüyorum. Reklam filminin yıldızı olarak belirlenen Murat Boz'un hedef kitlesi 15- 30 yaş arası gençler, bu yaş aralığının üstünde olan potansiyel müşterinin dakikalarca bu reklamı izlemesini ise beklenemez. Yakın çevremden yola çıkarak fark ettiğim bu durum umarım Halk Bankası'nın geniş kitlelere ulaşmasını engellemez.

Dikkat ettiğim bir diğer konu da; kredi kartına verilen isim: ‘Paraf'.

Eğer reklam filmimde Murat Boz'u oynatıyorsam, benim markamı en çok Y ve Z kuşağı olan genç nesil bilecektir. Pekiyi bu yaş grubu aralığında paraf kelimesinin anlamını bilen kaç kişi vardır? İmza herkesin bildiği bir kelime ama paraf onun kadar yaygın değil. Bu durumda markanın anlaşılabilirliği de maalesef azalmış oluyor. Basında çıkan çalıntı reklam senaryosu kısmına hiç girmeyeceğim çünkü konuyla ilgili yeterince eleştiri yapılmış.

Kredi kartının tanıtımı için Murat Boz ve Aslı Tandoğan gibi kaşesi yüksek yıldızlarla çalışmak, umarım Halk Bank'ın istediği sonuçlara ulaşmasını sağlar da; bu iş için harcanan o yüksek rakamlara yazık olmamış olur.   

 

Arşiv

Etiketler