Effie Worldwide, WARC, küresel pazarlama bilgi alma servisi bugün ilk “Effie Etkililik Endeksi” sonuçlarını açıkladı. En etkili ilk 5 bağımsız ajans sıralamasında, Türkiye'den de Rabarba yer aldı.
Dünya çapında düzenlenen 40 Effie yarışmasının finalist ve kazanan verilerinin incelenmesiyle belirlenen endekste, en etkili reklamveren; Procter & Gamble, en etkili marka; McDonald's, en etkili reklam holding şirketi Omnicom, en etkili reklam ajansı ağı BBDO Worldwide oldu. En etkili ajans Sancho BBDO Bogota olurken, en etkili bağımsız reklam ajansı da Portland, Oregon merkezli Wieden + Kennedy oldu.
WARC Başkanı Rufus Olins dünyadaki ajans ve reklamverenlerin performansını gösteren en kapsamlı sıralama olan Effie Etkililik Endeksi'nin bir endüstri standardı olacağını ve pazarlama etkinliğiyle ilgilenen herkes için çok değerli bir kaynak olduğunu söyledi.
En etkili ilk beş reklamveren: Procter&Gamble, Unilever, Kraft, Nestle, Coca-Cola
En etkili beş marka: McDonald's, Pepsi, Coca-C ola, Chevrolet, Vodafone
En etkili ilk beş ajans holding grubu: Omnicom, WPP Group, Interpublic (IPG), Publicis Groupe, Havas Advertising
En etkili ilk beş ajans ağı: BBDO Worldwide, McCann Worldgroup, Ogilvy&Mather, DDB Worldwide, JWT
En etkili ilk beş ajans ofisi: Sancho BBDO (Bogota, Kolombiya), Ogilvy&Mather (Mumbai, Hindistan), OMD (Bogota, Kolombiya), BBDO (Santiago, Şili), Lowe Lintas (Mumbai, Hindistan)
En etkili ilk beş bağımsız ajans: Wieden + Kenndedy (Portland, Oregon, ABD), Kinograf (Kiev, Ukrayna), Rabarba (İstanbul, Türkiye), BBH Singapur ve beşinciliği paylaşan BMF (Sidney, Avustralya), Propaganda House (Kiev, Ukrayna)