Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı Avrupa Birliği Komisyonu tarafından “Şirketlerin gönüllü olarak, toplumsal ve çevresel konuları operasyonlarına ve paydaşlarıyla olan etkileşimlerine entegre ettiği kavram” şeklinde tanımlanıyor. Kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında gerçekleştirilen gönüllü çalışmalar ise gerçekten ilham verici oluyor. Ticari kampanyalardan farklı olarak kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları, gönüllülük esasına dayanıyor ve 21. Yüzyılda sürdürülebilir kalkınmanın en önemli faktörlerinden birisi olarak kabul ediliyor. Dünya çapındaki bütün büyük markaların önem verdiği bir kavram olan kurumsal sosyal sorumluluk, ülkemizde de her geçen yıl daha fazla önemsenen bir kavram olarak öne çıkmaya başladı. Gerek şirketler gerek kamu ya da sivil toplum kuruluşları tarafından hayata geçirilen sosyal sorumluluk projeleri sayesinde, bu kurum ve kuruluşların hem bilinirlikleri artıyor hem de önemli başarılara imza atılıyor. Son dönemde dikkat çeken iki önemli proje var. Birisi Zorlu Enerji’nin “Her Nefes Bir Enerji” kampanyası, ikincisi de Jotun Boya tarafından Altı Nokta Körler Derneği işbirliğiyle gerçekleştirilen “Renkler Herkes İçindir!” kampanyası. Zorlu Enerji www.hernefesbirenerji.com / www.exhaleenergy.com sitesi üzerinden yürüttüğü kampanyası ile Türkiye’deki köy okullarının bir yıllık elektrik giderlerini karşılamaya devam ediyor. Site bugüne kadar 93 ülkeden gelen 46 binden fazla ziyaretçiyi ağırlamış. 63 milyon Watt’a ulaşan sanal enerji miktarının enerjiye dönüştürülmesi ile birlikte Tunceli - Gözeler İlköğretim Okulu, İbn-i Sina İlköğretim Okulu, Erzurum - Çıkrıklı İlköğretim Okulu, Kars - 70. Yıl İlköğretim Okulu, Erzincan - Beşkaya İlköğretim Okulu, Rize - İkizdere Yerelma İlköğretim Okulu, Kayseri - Sarıoğlan Alamettin Kasabası Şehit Er Eyüp Yabangülü İlköğretim Okulu’nun bir yıllık elektrik ihtiyacı karşılanacak. Siteye girerek, bilgisayarlarının mikrofonu ya da web kamerasını kullanarak verilen her bir nefes ile birlikte elektrik ihtiyacı karşılanan okul sayısı da artacak. Jotun Boya ve Altı Nokta Körler Derneği işbirliğiyle gerçekleştirilen “Renkler Herkes İçindir!” kampanyası da bugüne kadar 1.387.713 kişiye ulaşmış. www.renklerherkesicindir.com sitesine girerek, sitede bulunan videoyu izleyenler için Jotun Boya görme engellilerin cep telefonlarına renkleri ayırd edebilecekleri bir uygulama yüklüyor. Günlük hayatta renkleri ayırd edebilmeleri için geliştirilen cihazların fiyatları oldukça yüksek olduğundan, Jotun Boya’nın katkısıyla gerçekleştirilen bu proje, görme engelli vatandaşlara bir anlamda renkleri armağan ediyor. Kurumsal sosyal sorumluluk, globalleşme ve teknolojiyle birlikte gelişiyor. Bu iki dinamik bugün bir işin yapılabilirliğine hem olumlu hem de olumsuz katkılar yapıyor. Kurumsal sosyal sorumluluğun önem kazanmasının nedenlerinden birisi globalleşmenin bir zorunluluğu olan uluslararası iş yapabilmeyi kolaylaştırması. Şirket değerlerinin belirlenmesinde de giderek daha fazla önem kazanmaya başlayan KSS’nin en önemli özelliklerinden birisi de duygusal bir içerik de barındırması. Tüketici konumundaki insanlarla, şirketleri ve kurumları ortak bir noktada buluşturması açısından da giderek önem kazanması son derece doğal.

Arşiv

Etiketler