İnternet kullanıcıları içerik hedefli reklamlara dair karışık duygular sergilemektedirler. Site sayfasında, içerikle alakalı reklamlar sunmanın tüketiciye avantaj sağladığı açıktır. Ancak, aynı zamanda reklamlar site içeriğine ayna tutar ve bu durum izleyicileri rahatsız eder.
Geçen yıl yapılan bir araştırma sonucu katılımcıların %69'unun değerli reklamları izlediği saptandı. Reklamlar sayfa içerikleri ile alakalı olduğu zaman, online reklamların daha değerli olduğu kabul edildi. Sabit haber içeriğine göre reklam içerikleri çok hızlı kabul edilmiyor, bazı katılımcıların inanışına göre bu reklamlar haberin güvenilirliğini azaltıyor. İçerisel reklamlar kullanıcıları alışveriş yapmak ya da gezi kitabı gibi bir aksiyona davet ediyor.
Çift etkileşimli, aksiyon odaklı görüntülü reklamlar yumuşak bir haber içeriği ile beraber olduğunda başarı için reçete olabilir gibi görünüyor. İnternet kullanıcıları afiş reklamlarına yüz çevirdi. Şimdilerde, reklam sayfalarının hangi mecralarda kullanılırsa ilgi çekebileceğini anlamak mümkündür.
Yeni ürünleri reklamlara ve sitelere adapte etmek için, hikaye ve reklamın verdiği mesaj arasında ilişki kurmak önemlidir. Medya planlayıcıları ve alıcıları içeriksel reklamlarla ilgili sağduyulu olmalılardır. Eğer ki içerik hedefli reklamlar yanıltıcı olduğunu düşünüyorsanız, stratejilerinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekebilir.