Son zamanlarda mobil reklam alanınındaki büyümesine karşın övgüler alan Apple'dan sonra, diğer mobil reklam ağları ve teknoloji şirketleri reklam verenlerin ve sektör yatırımcıların dikkatini çekmek farklı yollara başvurmaya başladılar.
Temmuz ayı başında iAd için lansman ve tanıtım düzenleyen Apple yeni mobil reklam platformu için 17 partner firma ile ortak çalışacağını duyurmuştu, fakat bu reklam partnerlerinden henüz sadece 2 tanesi iAd reklam kampanyalarına başlangıç yaptılar. Wall Street Journal'da yayınlanan bir rapora göre, iptal edilen gecikmelerin pazarlama kanalları üzerinde gerginlik yarattığı ve mobil reklam kampanya sahiplerinin kampanyalarını iptal ettikleri belirtildi.
iAd üzerinde yaşanan gecikmeklere mobil reklam networkleri cevap vermekte geri kalmadılar, Greystripe firması yaptığı açıklamada mobil reklam kampanyalarını 5 günden daha az bir sürede başlatabilecek ve iAd platformundan %90 oranında daha hızlı çalışabilecek bir zengin medya içeriği yayınlayabilen bir mobil reklam ağı platormu tanıtacaklarını belirtti. Greystripe yöneticisi Michael Chang açıklamasında, müşterilerinin mobil reklam kampanyalarını yayına çıkartmak için oldukça aceleci olduklarını ve yeni mobil reklam programları sayesinde reklamcılar kampanyaları oldukça hızlı bir biçimde mobil platformlara entegre edeceklerini belirtti.
Benzer, şekilde Google'da daha önce mobil platformlarda yayınlanacak reklamlarda bir standart karmaşı yaşandığını, bunu gelecekte çıkacak olan mobil işletim sistemleri ancak rayına oturabileceğini belirtmişti. Google milyonlarca reklam verene hizmet veriyor, fakat Google'da hmtl5 standartlarında reklam yayınlamadığı için mobil reklam ağında büyük bir sıkıntı çekmekte, uzmanlar bu problemlerin ancak gelecek yıllar içerisinde çözüme ulaşacağını vurguluyor.