2007 yılında dijital endüstride reklam ve pazarlama alanında ortak standartların geliştirilmesi ve dijital reklamcılığın güçlendirilmesi amacı doğrultusunda Reklamcılar Derneği çatısı altında kurulan IAM Türkiye platformu dernekleşme sürecini tamamladı. Mayıs ayında yapılan IAB Türkiye genel kurulunda alınan karar doğrultusunda devam eden süreç, 21 Temmuz tarihinde sona erdi. IAB Türkiye'nin bünyesinde dijital ajanslar, reklamverenler ve yayıncılar bulunuyor. Dernek IAB Europe'un da destek ve bilgisiyle sektördeki önemli bir boşluğu doldurmayı hedefliyor.

IAB halen 33 ülkede faaliyet gösteriyor ve bütün dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi ve reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için çalışıyor. Dijital endüstriyi standartlar ve kurallar oluşturacak şekilde organize etmek amacıyla kurulan IAB, internet mecrasının gelişerek, reklam yatırımları9ndan daha fazla pay almasına katkı sağlamak amacı taşıyor. Dernek, internetin reklam mecrası olarak bir çatı altında ve tarafsız olarak ölçümlenmesi ve denetlenmesi amacıyla objektif veri ve belgeler hazırlıyor, ayrıca her ay internet ölçümlemeleri yapıyor.

Reklamverenler Derneği ev IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura yaptığı açıklamasında internetin 2013 yılına kadar en hızlı büyüyen mecra olacağını ve en değerli ikinci iletişim kanalı konumuna geçeceğini belirtti. 2011'de toplam reklam sektörünün yüzde 4.1, internetin ise yüzde 14.4 büyüyeceğinin tahmin edildiğini söyleyen Pura, Türkiye'nin dünya ortalamalarının üzerinde bir performans sergilemesini arzu ettiklerini ifade ederek, IAB Türkiye Derneği'nin sektörün geleceğinin belirlenmesinde önemli görevler üstleneceğine inandıklarını kaydetti. Pura derneğin Türkiye dijital endüstrisinin dünya standartlarında geliştirilmesini de hedeflediğinin altını çizerek, IAB'ın sektörün tüm taraflarını kapsayan bir biçimde güçleneceğini ve etki alanını kısa sürede genişleteceğini vurguladı.

Arşiv

Etiketler