2007 yılında dijital endüstride reklam ve pazarlama alanlarında düzenleme yapmak üzere bir platform olarak kurulan IAB Türkiye, gerçekleşen Genel Kurulu'nda dernekleşme kararı çıktı. IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura dernekleşerek, Türkiye'nin dijital endüstrisini dünya standartlarında geliştirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Pura, Genel Kurul'un açılışında yaptığı konuşmada, sürece sektörün tümü tarafından destek verilmesi gerektiğini ve IAB'nin sektörün bütün taraflarını kapsayan bir örgüt olarak güçleneceğini ve etki alanını da genişleteceğini altını çizdi. Pura IAB Türkiye'nin bundan sonra farklı kuruluşları da kavrayan bir anlayışla yönetileceğini söyledi ve meslek örgütlerinin ortak endüstri çıkarları odaklı yönetilmesinin önemli olduğunu belirtti. Halen Reklamverenler Derneği Başkanlığı'nı da üstlenen Pura dernekleşme çalışmalarının Ağustos sonunda tamamlanacağını açıkladı.
Toplantıda konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan da, bu sürece katkıda bulunacaklarını ve IAB'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği işlere, yenilerini de ekleyeceğine inandıklarını söyledi. Özkan, teknolojinin hayatın her alanında hakim konumda olduğu yeni dünyaya uyum sağlamanın önemli olduğunun altını çizerek, IAB'nin kuruluşundan bu yana başkanlığını yürüten Levent Erden'e de teşekkür etti.