Geçen sene itibarı ile Yunanistan'da online reklam gelirleri üzerinde %50 civarında bir artış kaydedildiği gözlendi. Yunanistan'da artış gösteren online ve internet reklamcılığı ile Yunanistan Hükümeti bu reklamları yayınlayan haber ve medya sitelerine vergi zorunluluğu için gerekli düzenlemeleri uygulamaya başladı. Bu uygulamaların ilk adımında yayınlanan reklam gelirlerinden %21.5 kadar bir vergi alınması öngörülüyor.

IAB Avrupa Başkan Yardımcısı Kimon Zorbas açıklamasında, vergi uygulamasından sadece Yunanistan merkezli şirketlerin etkileneceğini belirtti. Ayrıca, toplanacak bu vergilerin özellikle bu sektörde görev yapan gazeteciler, reklamcılar ve diğer çalışanlar için bir emeklilik fonu oluştaracağını vurguladı. IAB Avrupa uygulanacak olan vergi önerisinin hukuki olarak Avrupa Komisyonu Kanunları kapsamında olup olmadığını araştırıyor. Zorbas hukuksal araştırmaların sonucunda elde edilecek verilere göre bu vergi tasarısına yönelik karşı hareketi sadece IAB Avrupa olarak devam ettirebilecekleri gibi Avrupa Komisyonu'nada başvuracaklarını belirtti.

Online reklamlar için hazırlanan vergi yasası taslağı Bakanlar kabinesinde onaylansada, Yunanistan Parlemento'suna onay için 8 temmuz günü sunulacak. IAB Yunanistan kurucusu Constantine Kamaras açıklamasında, online reklam gelirleri için hazırlanan vergi yasa tasarısının yerel haber ve medya sitelerini oldukça zor bir duruma sokacağını, buna karşın uluslararası platformda faaliyet gösteren Google, Facebook, Msn, Yahoo vb. gibi sitelerin hukuksal anlamda bir zorunluluğu olmadığı gibi, yerel haber ve medya sitelerinin bu uygulama karşısında kendi içeriklerini üretmekte zorlanacaklarını ve %21.5 miktarında bir verginin oldukça ağır bir yük getireceğini belirtti.

IAB Avrupa tarafından açıklanan verilere göre, Yunanistan'da online reklamlardan 2009 senesinde € 68.5 milyon EURO civarında bir gelir elde edildi. Bu gelirlerin € 40 milyon EURO'su arama motorları reklamlarına, € 28.5 milyon EURO'su ise banner vb. tarzlardaki online reklamlara ait.

Arşiv

Etiketler