Time Warner'dan 2009 yılında ayrılan ABD'nin en büyük internet portalı American Online (AOL) online haber alanında en etkili sitelerden birisi olan Huffington Post'u satın aldı. Huffington Post'un kendine ait internet sitesinde “Yepyeni Bir Medya Evreni” sloganıyla duyurulan satış anlaşması AOL'nin Time Warner'dan ayrılmasından bu yana gerçekleştirdiği en büyük şirket satın alması oldu.

Arianna Huffington tarafından 5 yıl önce yaklaşık 1 milyon dolarlık bir yatırımla blog olarak kurulan Huffington Post yayınladığı özel haberlerle dünyanın farklı noktalarından pek çok kişinin ilgisini çekmeye başlamıştı. AOL sitenin bu özelliğinden de faydalanarak online reklam pazarında önemli bir pay sahibi olmayı hedefliyor. Yapılan anlaşma ile Huffington Post Medya Grubu'nun genel yayın yönetmeni görevini Arianna Huffington sürdürmeye devam edecek.

AOL İcra Kurulu başkanı Tim Armstrong, anlaşma ile sadece reklam paylarını arttırmayı değil, içerik, sosyal ağ ve tüketici deneyimlerinin de toplandığı yeni bir Amerikan Medyası yaratmanın da hedeflendiğini açıkladı. Her ay ortalama 25 milyon ziyaretçisi olduğu göz önünde bulundurulduğunda gerçekleştirilen satın almanın AOL için avantajlı olduğumu söylemek mümkün. Huffington Post ve AOL ‘ye bağlı Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, Black Voices, PopEater, AOL Music, AOL Latino, AutoBlog, Patch ve StyleList internet siteleri de medya grubunun içinde yer alacak.

Arşiv

Etiketler