\"\"Bir sene içerisinde Amerikan Sinema Filmleri Derneği'ne yaklaşık 60 bin kadar sinema reklamı, radyo reklamı, internet reklamı, internet reklamı ve online oyunlar reklamları için değerlendirme başvurusu bulunuyor. Başvuruda bulunan reklamlar dernek tarafından onaylndıktan sonra yayına alınabiliyor. Kurum tarafından reddedilen reklamlar yapımcılara büyük zorluklar çıkarmakta. Ahlaka aykırı bulunduğu için Jennifer Aniston'ın oynadığı bir komedi filminin posterleri ve Dwayne Johnson'ın son filmi için hazırlanan gazete reklamları ile filmin seyirci ve yaş kitlesi derecelendirmesi uyuşmadığı için Amerikan Sinema Filmleri Derneği tarafından reddedildi.

Bu konuda oldukça kararlı hareket eden dernek, DVD olarak hazırlanan bir korku filminin ön kapağı ve reklamları için onay alması yaklaşık 30 başvurudan sonra gerçekleşti. Özellikle PG-13 derecelendirmesine sahip çocuklara ve gençlere yönelik hazırlanan yapımların reklamları ve tanıtımları için özel bir hassasiyet uygulanıyor. Aynı zamanda yapılacak reklamın ve tanıtımın araçlarına göre farklı bir değerlendirme yapılıyor, örneğin; yetişkin (R) derecelendirmesi alan bir yapım için hazırlanan bilboard reklam ve tanıtım faaliyetlerine çocuklar ve gençler tarafından rahatlıkla görülebileceği düşünülerek farklı yaptırımlar uygulanıyor. Aynı yapım için gece geç saatlerde kablo tv ve uydu üzerinden farklı bir içerikle reklam ve tanıtım yayını yapılmasına izin verilirken, internet üzerinde yayınlanacak reklam ve tanıtım faaliyetlerini izleyebilmek için bir yaş doğrulama aşamasından geçmek gerekiyor.

Devleşmiş birçok yapımcı firma ise Amerikan Sinema Filmleri Derneği'ne karşı davalar açarak, yapıalcak olan reklam, promosyon ve tanıtım faaliyetlerinde kendi yaptırımlarını uygulatmak istiyorlar.

Arşiv

Etiketler