İnternetin gelişmesiyle birlikte, kullanımı kolay, güvenilir ve kapsamlı, esnek, ölçeklendirilebilir yepyeni bir pazarlama ve reklam mecrası ortaya çıktı. Rich Media; reklam verenlerin hedeflerine uygun bir şekilde hazırlanan ve internet ortamlarında yayınlanan, slaytların, istenirse konuşmacıların, oyuncuların, seslerin, müziklerin, kullanıcının çeşitli hareket alanlarının da olduğu tasarımlardır. Hazırlanan tasarımlarda kullanılan bütün öğeler, senkronize bir şekilde, kullanıcının karşısına çıkıyor. Rich Media’nın Türkçe karşılığı, zengin medya olarak geçiyor. Bu tip içeriklerle firmalar, güçlendirilmiş reklamlarla pazarlama iletişimi sürdürüyor. Marka bilincini güçlendiriyor, mesaj çağrışımlarına odaklanabiliyor, satın alma kararlarını vermekte zorlanan müşteriler üzerinde, çok önemli bir etki bırakabiliyorlar. Firmalar, ısmarlama zengin medya içeriklerini, istedikleri şekilde hazırlatabiliyor. Geri dönüşleri ölçebiliyor ve yapılan harcamaların her kuruşunun nereye gittiğini, ne kadar işe yarayabildiğini görebiliyorlar. Günümüzde firmaların, yeni mecralara olan ilgisiyle birlikte, gittikçe daha yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanan Zengin medya içerikleri, her gün daha çok yaratıcılık içermeye başladı. Bugüne kadar yapılan denemelerde, rich media tasarımlarının çok daha fazla tıklandığını gösteriyor. Bir tasarımda tek bir ürün olmasına da gerek kalmıyor. Birden fazla ürün, aynı tasarıma yerleştirilebiliyor. Aynı kapsamda, banner çeşitleri, videolar hazırlanarak kullanıcıların karşısına çıkarılabiliyor. Bu çalışmalar, firmalara zaman kazandırmakla birlikte, maliyet açısından da oldukça uygun geliyor. Yani yüksek bütçe ayırmadan, milyonlarca kullanıcının karşısına çıkarılabiliyor. Firmanın seçmiş olduğu tasarımcının yaratıcılığına bağlı olarak, bu içerikler, oldukça yaratıcı çalışmaları içererek tüketicileri etkiliyor. Şaşırtıyor, heyecanlandırıyor ve yönlendiriyorlar. Bu anlamda kullanılan tasarım türleri; doors, tear-off, flash video page skin, flash page skin, Origami, toproll, adcorner bar, z-type modelleri olabiliyor. Firmanın duruşuna göre seçilen modeller, firmanın pazarlama iletişimi kapsamında, uygun noktalara yerleştirilerek, ürünü veya hizmeti en iyi şekilde anlatacak, yaratıcı tasarımlarla üretiliyor. Rich media içerikleri, yaratıcılıklarıyla kullanıcıların dikkatini çekiyorlar. Reklam ve pazarlama sektörü tarafından kullanılan içerikler, kullanıcıların da izlemek isteyebilecekleri bütün öğeleri içerebiliyor. Ajanslar, rich media çalışmalarında, tıklama başına veya görüntülenme başına ücret sistemini kullanıyorlar. Firmalar, bu sayede kaç kere reklamlarının tıklandığını veya görüntülendiğini öğrenebiliyorlar. Yeni mecralardan dolayı, reklam ajanslarının yeniden sınıflandırılmaya ihtiyaç duyulduğu günümüzde, firmaların dijital düşünmesini öneren reklamcılar ve pazarlama uzmanları, bu tip çalışmaların kullanılması gerektiğini, internet kullanıcılarının karşılarına yaratıcı çalışmalarla çıkarak, marka bilincini güçlendirmeleri gerektiğini de sözlerine ekliyorlar. Bu tip tasarımlarla henüz yeni yeni karşılaşan milyonlarca kullanıcı, yeni mecrayla etkileşim kurmanın tadını çıkarırken, firmaları unutmuyor, zihninde olumlu izlenimlerle, bunların içinde yer alabiliyor.

Arşiv

Etiketler