Reklam ajansları, yaratıcı kişileri işe alır, yaratıcı kişilerle çalışırlar. Yaratıcı ve dikkat çekici reklamlar tasarlayabilmek için. Ama firmaların yönetim kurulları genellikle yaratıcı insanlardan oluşmaz. Haliyle, gerçekten farklı, orijinal ve çarpıcı bir fikirle karşılaştıklarında ilk tepkileri şu olur: Korkmak.
Ticari firmalar, parayla, borsayla, pazarlama bütçeleriyle ve ciddi yönetim kurulu konularıyla ilgilenir. Bir reklam projesi sunumunda, fikrinizi uygulama konusunda bu ciddi kişileri ikna etmeye çalışırsınız. Aslında, hep temkinli fikirlerle tüketicilerin karşısına çıkmak riskli bir projeden daha risklidir. Çünkü insanlara, daha önce duydukları ve gördükleri bir fikri sunuyorsunuz ve etki derecenizi kendiniz kısıtlıyorsunuz.
Bununla birlikte, gerçekten çarpıcı bir fikre şu tepkileri alma ihtimaliniz yüksektir:
"Başka kimse böyle bir şey yapmadı." - Bu aslında iyi bir şeydir, ama müşteri bunun kötü bir şey olduğunu düşünebilir. Daha önce benzeri yapılıp sonuçları görülmemiş proje ve fikirler, finansal olarak riskli görülebilir.
"O adımı şu an atamayız." - Çok sık karşılaşılan tepkilerden biri de budur. Muhtemelen, o adımın atılacağı an da hiç gelmeyecektir. Cesur olmanın kendisi büyük bir adımdır ve cesaret, parayı kontrol eden kişilerce parayı tehlikeye atan bir şey olarak görülür.
"Fazla mizahi, riskli veya tartışmalı." - Bunu duyunca, sunumu yapan reklam tasarımcısı, "Evet, tabi ki!" demek isteyecektir gözleri parlayarak. Ama böyle bir durumda firma yetkilisinin gözlerinin parladığını görmek zordur; çünkü o kişi o an açılacak davaları, reklam hakkındaki yazıların olumsuz başlıklarını ve kötü bir halkla ilişkiler çalışmasını düşünüyordur. "Şimdi bu zarı atarsam, 1 de gelebilir 6 da. Ben bu zarı hiç atmayım, 3'te anlaşalım" mantığıyla reklam fikirlerini değerlendiren firmalar, kendilerine sunulan çarpıcı ve orijinal fikirleri katletmekte ve reklam ajansını daha sıradan, daha az çekici bir şey yapmaya itmektedir.
Bu yüzdendir ki, çarpıcı reklam yapmak için açık fikirli ve cesur müşteri gereklidir. Sıkıcı bulduğunuz reklamlar için her zaman reklam ajansını suçlamak yerine, bir de konuya böyle bakmanızı öneriyoruz.