Dijital platformlarda reklam çalışmaları sergiliyorsanız, her bir platform için ayrı reklamlar oluşturmanız gerekebilir. Ancak ayrı ayrı reklam çalışması yapsanız bile bu reklamları birbiriyle entegre bir hale getirmeniz gerekebilir. Google ve Facebook gibi kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşabilmek, reklam çalışmalarınızı sergileyebilmek ve hedef kitleniz üzerinde olumlu izlenim bırakabilmek için bazı noktalara dikkat etmelisiniz.
İlk olarak kullandığınız tüm hesaplarınızı birbiriyle bağlantılamalısınız. Her bir kullanıcı tüm platformları aynı anda görmeyebilir. Bu sebeple, yaptığınız bir paylaşımı mutlaka diğer platformlarda da paylaşarak görünebilir olmasını sağlayın.
Hedef Kitle Analizi ile Başlayın
Google ve Facebook gibi kanallar üzerinden hedef kitlenizi yönetebilmek istiyorsanız, hedef kitlenizin analizini yapmayı ihmal etmeyin. Hedef kitlenizin tüm özelliklerine ait olan raporları ortaya çıkarttıktan sonra hedef kitle odaklı olan çalışmalar gerçekleştirin.
Hedef kitlenizin yaşı, eğitim durumu, yaşadığı yer ve cinsiyeti gibi bilgileri göz önünde bulundurmadan hareket etmeyin. İçeriklerinizi oluştururken yine hedef kitlenize uygun şekilde hareket edin ve mesajlarınızı daima kısa ve net olarak hedef kitlenize aktarın.
Hesaplarınızı Birbiriyle Entegre Edin
Google ve Facebook hesaplarınızı birbiriyle entegre bir şekilde kullandığınız zaman elinizde hedef kitlenize ait olan daha fazla rapor olabileceğini asla unutmayın. Bu raporları detaylı bir şekilde incelediğiniz zaman bir sonraki reklam çalışmanızdaki başarı oranınızı sizler de artırabilirsiniz.
Reklam çalışmalarınızdan daha fazla verim elde etmek istiyorsanız mutlaka profesyonel destek almayı da unutmayın. Profesyonel kişiler tarafından yapılacak olan analiz çalışmaları ve reklam stratejileri sayesinde hedef kitlenizi Google ve Facebook kanalları üzerinden ortak bir şekilde yönetebilirsiniz.
Yönetim kısmında atacağınız her adımın marka bilinirliği ve prestiji açısından önemli olduğunu unutmayın. En ufak bir hata yaptığınız zaman hedef kitlenizin gözündeki güvenilirliğiniz ve prestijiniz zedelenebilir. Bu sebeple, profesyonel markalardan destek almaya özen gösterin.
Google ve Facebook üzerinden hedef kitlenize hitap etmek istiyorsanız bütçe yönetiminizi de iyi bir şekilde yapın. Ayırdığınız bütçeyi en stratejik şekilde kullanarak düşük maliyet ile büyük sonuçlar elde etmeye başlayabilirsiniz.