Reklamda hareketlilik pek çok mecrada yapılabilmektedir. Açık hava reklam araçlarında, televizyon reklamlarında, sinema reklamlarında, internet ortamına uygun reklamlarda, çeşitli şekillerde tasarlanıp uygulanmaktadır. Açık hava reklam araçlarında billboard, köprü üzeri reklam, Tabela, Stand, Döner Pano, Totem, Raket pano, reklam aynaları, gibi araçlar hareketli olarak üretilmektedir. Hem kendi etrafında, en çok görülebileceği alanlara doğru dönebilmekte hem de, kendi içerisine yerleştirilen birden fazla reklam tasarımını belirlenmiş zamanlarda, birbirini takip edecek şekilde çevirebilmektedir.

Yukarıda sayılan açık hava reklam araçlarının hepsine bu özellikler uygulanabilmektedir. Bu tip araçların dönüşleri, istenilen saatlerde, istenilen yöne çevrilebilmektedir. Bunların dışında bir de billboardlarda yapılan hareketlilik bulunmaktadır. Reklam sektörü, bu tip hareketli araçları seçerek, tüketicilerin dikkatlerini reklam tasarımlarına çekmeye çalışmaktadır. tüketiciler, hareketli reklamları gördüklerinde izlemekte ve reklam tasarımını hatırlamaktadırlar.

Son zamanlarda bu alanda, üretilmeye başlanan dijital billboardlar ise çok daha fazla hareket barındırmaktadır. İçerisinde bilgisayar yerleştirilen dijital billboardlar, her türlü reklam çeşidini gösterebilmektedir. Şimdilik hareketli billboardlar deneme aşamasında olup, AVM'lerde test edilmektedir. Dijital billboardlar, hem reklamları çevirebilme özelliğine sahip olmakta hem de gene bazı yönlere dönebilmektedir. Bunun dışında, önünden geçen kişilerin cinsiyet, yaş özelliklerini, kaç kişinin reklamı izlediğini tespit edebilme özelliğine sahip olmaktadır. Sınırlı sayıda üretimi yapılan bu reklam araçlarının test aşamaları bitirildiğinde, bütün dünyada, firmaların kullanımına açılacağı söylenmektedir. Bu aracın özelliklerinden biri de, Dijital billboardlara bakan tüketicilerin özelliklerini tespit ettikten sonra, ona bakan tüketiciyi yakından ilgilendirebilecek reklam tasarımını seçmekte ve göstermektedir.

Bir farklı hareketli reklam da, yürüyen araçların yan duvarlarına monte edilen billboardlarda kullanılmaktadır. Gene standart hareketli billboardların yapabildikleri reklam tasarımlarını arka arkaya gösterme özelliği hem de yürüyen aracın hareketli olması, bunların oldukça dikkat çekici olmasını sağlamaktadır. Televizyon ve sinema reklam filmleri, bilindiği gibi zaten her türlü reklam tasarımını göstermekte ve hareketin her çeşidi kullanılmaktadır. Animasyonlar, hareket eden eşyalar, konuşan eşya veya canlılar ve gerçek kişiler gösterilebilmektedir. İnternet ortamında ise gene, aynı televizyonlar ve sinemalar gibi her türlü reklam tasarımını gösterebilmektedir. Hareketli logolar, efektler, hareketli bannerlar, animasyon reklamları, televizyon reklam filmleri, videolar, cıngıllar, ekranın her tarafından çıkan hareketli yazılar, hareket eden renkler, fotoğraflar, imajlar gösterilmektedir. Kullanıcılar internet ortamında her türlü reklam çeşidini izleyebilmektedir.

Hareketli reklam günümüzde her reklam mecrasında üretilmekte veya bununla ilgili çalışmalar yapılmaktadır.  

Arşiv

Etiketler