Geçmişten günümüze, ekonomik sistemlerin gelişimi, firmaların artık yerel olmaktan çıkıp global hale gelişi, birbirine benzer ürün ve hizmetlerin inanılmaz artışı, bütün bu firma markalarının, ürün ve hizmetlerin hepsinin tanıtım yapmaya başlamasıyla, insanlara aktarılan tanıtım bilgilerinin aşırı derecede fazla olmasına neden oldu. Günün her saatinde, insanların bulundukları her ortamda karşılaştıkları bu tanıtımlar deryası, onların bir çok tanıtım mesajını görmemelerine veya tanıtımlara alışmasına, dolayısıyla ilgilenmemelerine yol açmıştır. Reklam sektörü, dünya çapında, insanların geldikleri bu noktaların farkında olarak, bu yönde çözümler üretmeye başlamıştır. insanların dolayısıyla tüketicilerin ilgisini çekebilmek için, kendi içerisinde yaratıcılık, farklılık, yenilik arayışlarını sürdürmüş, bu alanda, uzmanlarını yönlendirmeye başlamıştır. Bu noktada reklam sektörünün uzmanları, yaratıcı, farklı, yeni, tüketicilerin dikkatini çeken tasarımları ve araçlarını üretmeye başlamıştır.

Üretilen bu farklılıklardan birisi, hareketli billboard olmuştur. Hareketli olma hali, özellikle açık hava araçlarında çok görülen bir özellik olmaktadır. Özellikle, billboard araçlarında uygulanan hareketin iki yönü bulunmaktadır. Bilindiği gibi bu araçların, şehrin merkezinde, AVM'lerin önlerine, yanlarına, sokaklara, refüjlere, şehir il sınırına v.s. konulan ve açık hava  araçlarından en çok tercih edilen reklam aracı olmaktadır. Hareketli billboard, kendi etrafında, en çok görülebileceği yönlere doğru dönebilmektedir. İkinci yönü olarak ta, araçların içerisine, birbirinden farklı, birkaç tane afiş yerleştirilebilmektedir. Araç belirlenmiş zamanlarda bu afişleri değiştirmekte ve farklı zamanlarda, farklı tasarımları gösterebilmektedir. Araçların bu hareketleri hem dikkat çekici olmakta hem de bazı açılardan kolaylık sağlamaktadır. Aynı durum silindir kule ve megalight'ler içinde geçerlidir. Bu araçların ikisi, gene kendi etrafında dönebilmekte ve içinde ki birden fazla reklam tasarımını arka arkaya çevirebilmektedir.

Hareketli billboard araçlarının dışında, bir de yeni geliştirilen dijital panolar bulunmaktadır. Bunlar şimdilik deneme aşamasında olup testleri henüz tamamlanmamıştır. Fakat gene de yaklaşık 5-10 AVM ye yerleştirilmiştir. Bunların içerisinde bilgisayar bulunmaktadır. Bu araca uygun olarak geliştirilmiş programlar sayesinde bu araç, önünden geçen kişilerin cinsiyet, yaş, tutum ve davranışlarıyla ilgili çeşitli verileri almaktadır. Bu verilerle eşleşen tanıtımları, onların önünden geçişi tamamlanmadan göstermeye başlamakta ve bunların da kendi içlerinde bulunan, tasarım afişleri birden fazla olmaktadır. Hareketli billboardun test aşamaları bittikten sonra, dünyanın her tarafına yayılacağı söylenmektedir. Gene aynı şekilde, tanıtım aynalarının da dikkat çeken bir özelliği bulunmaktadır. Onlar uzaktan tasarımı göstermektedir. fakat insanların ilgili aynaya yaklaşması ve ona bakması halinde, aynaya dönüşmekte ve tasarımı silikleştirmektedir. Bütün bunlar insanların dikkatlerini reklama çekmek için tasarlanmaktadır. Günümüzün bilinçli tüketicilerine, bu çalışmaları izlettirebilmek ve mesajları iletebilmek için bulunmuş birbirinden farklı yenilik ve farklılıklardır.  

Arşiv

Etiketler