AB komisyonu, gıda maddeleri için oluşturulan reklamlara sınırlama getirdi. Reklamlarda tüketiciyi yanıltan, aldatan reklam sloganlarına yasak koyuldu. AB Gıda Maddeleri Ajansı EFSA yaklaşık 44 bin başvuruyu inceledi. Bunların içinden sadece bilimsel olan reklam sloganlarına izin veren komisyon, bilimsel tabana uygun olmayan sloganlara ise yasakladı. Organik olduğu iddia edilen bir yoğurt ürünü için yapılan reklamda kullanılan 'Bağışıklık için çok iyi.' sözü, bilimsel bir araştırma sonucu ortaya konulmadığından listeye alınmadı. Yaklaşık 1600 reklam sloganının aynı sebepten kabul edilmediği ortaya çıkarken sadece 200 reklam sloganı, sınırı geçebildi. Yasaklanan reklam sloganlarının 6 ay içinde değiştirilmesi gerekirken, bu süreden sonra yasaklanan cümlelerin kullanılması durumu kesinlikle söz konusu olmayacak.

Arşiv

Etiketler