El kreminden şampuana, deodoranttan tırnak cilasına kadar hemen herkesin kullandığı ürünleri kapsayan güzellik sektörü için hazırlanan reklamlar, bir süredir satışları artırma konusunda yetersiz. Nielsen'in yaptığı bir araştırmaya göre, çok fazla sayıda ürün var ve bu ürünlerin hem paketleri hem de reklamları birbirine benziyor. Organik ve doğal bakım ürünleri, erkek bakım ürünleri ve İngilizce'de "prestige products" denen ve kaliteli olduğu konusunda herkesin hemfikir olduğu ancak fiyatı oldukça pahalı olan ürünler gibi sektördeki bazı gruplarda satış artışı gözlense de, genel olarak bir düşüş söz konusu. Ayrıca, güzellik sektörü ürünleri artık marketlerde, kuaförlerde, spor merkezlerinde, güzellik salonlarında ve internette bulunabiliyor ve 2014 yılında kozmetik mağazalarına giden müşteri sayısında %16 düşüş gözlemlenmiş.
Araştırma sonuçlarını değerlendiren bir Nielsen yetkilisi, güzellik sektöründe yer alan reklamların yeteri kadar etkili olmadığını ve 18 yaş üstü kadınlara hitap eden diğer ürün reklamlarıyla karşılaştırıldığında %20 daha az hatırlanır olduğunu ifade ediyor. 2014 yılında satış artışı sağlayan iki reklam, bu durum için bir istisna oluşturuyor. Bunlardan birincisi, Garnier'in müzisyen Tina Fey'le hazırladığı reklam kampanyasının satışları %4.5 oranında artırması. İkinci istisna da, Head & Shoulders'ın erkeklere yönelik hazırladığı ve futbol oyuncusu Tony Polamalu'yu kullandığı reklam kampanyasıyla %14 artış sağlaması. İkinci reklam için Nielsen yetkilisi, reklamın, erkeklerin kendileriyle paralellik kurmasını sağlamak konusunda başarılı olduğunu ve bu yüzden de etkili olabildiğini söylüyor.
Peki, güzellik sektörü, etkili reklam hazırlayamamaktan nasıl kurtulabilir? Akla gelen çözümlerden birisi, yaş gruplarına göre reklam yapmak olabilir. 1980-1999 arasında doğan grubun dahil olduğu Y kuşağı, güzellik ve bakım ürünlerinin esas hedef kitlesi. 18-25 yaş arası tüketiciler güzellik ürünlerinin nasıl kullanıldığını gösteren reklamlarla daha çok ilgilenirken, 26-34 yaş arası tüketiciler de ürünün etkisini ve sonucunu gösteren reklamlardan daha çok etkileniyor.
Bu aralar kendini tanıtma konusunda biraz sendelese de, güzellik sektörü en büyük sektörlerden biri ve farklı yaş, cinsiyet ve kültürlerdeki kullanım oranı hiç küçümsenir boyutta değil. Bu sektördeki markalar, fark edilebilir ürün paketleri ve reklam kampanyaları hazırlayarak ve ayrıca doğru hedef kitlesi belirleyip bu kitleye ulaşmayı başararak satışlarını tekrar artırabilir.