Günümüzde hala, bazı reklamların cıngıl olarak hazırlandığı bilinmektedir. Fakat tüketiciler için artık, cıngıllar eskisi kadar önemli değillerdir. Yani geçmişte cıngıl yeni bir reklam mecrasıydı. Oldukça önemli bir etkisi bulunmaktaydı. En önemli özellikleri marka bilinirliğini arttırmaları, insanların markaları, markaların sloganlarını unutmamasıydı. Gerçekten de insanların hoşuna giden müzik, bununla birlikte kullanılan markanın kurumsal sloganlarını insanlar unutmuyor, sürekli kendi kendilerine tekrar ediyorlardı. Özellikle kurumsal sloganların, müziğin ritmiyle, birbirine uyum sağlayan sözcüklerle birleşince, insanların aklında kalan bir melodi olarak ortaya çıkmaktaydı. Geçtiğimiz senelerde, Garanti Bankası’nın reklam cıngılı, bunun en iyi örneklerinden biri olabilir. Bilindiği gibi bundan birkaç yıl önce, Garanti Bankasının online web hizmetlerini insanların hatırlaması ve kullanması için cıngıl hazırlanmıştı. Reklam cıngılı “Garanti com tr” yi melodik olarak söylemekteydi. Hakikaten pek çok insanın diline dolanan bir cıngıl olmuştu. Fakat bugün, reklamın diğer mecraları oldukça ileri bir düzeye taşınmıştır. Reklamcılıkta yapılan yaratıcı reklam çalışmalar, insanların da görüş ve algılarını değiştirmiştir. Bu yeni görüş ve algılar, eski reklam tekniklerini gölgede bırakacak kadar ayrıntılı hale gelmiş ve farklılaşmıştır. Gölgede kalan reklam türlerinden biri de reklam cıngılları olmuştur. Artık tüketiciler, bu tip reklam türlerini önemsememekte ve ilgilenmemektedirler. Belki alışmış olduklarından belki de reklam cıngıllarında yaratıcılığın kullanımının sınırlı olmasından kaynaklanmaktadır. Ama tüketiciler son zamanlarda, reklam cıngıllarını sıkıcı, basmakalıp ve çekilmez olarak değerlendirmektedir. Elbette, hala bazı reklam cıngılları, çarpıcı müziği ve görüntüleriyle etkilemektedir. Ama bu tip çalışmalar yok denecek kadar azalmıştır. Çünkü tüketiciler artık basmakalıp, can sıkıcı reklamları izlememekte ve duymamaktadır. İlginç, yeni, yaratıcı çalışmalarla ilgilenmektedirler. Bu yüzden, reklam cıngıllarının zamanı dolmuş gibi görünmektedir. Gene de ulusal çapta bir reklam kampanyasında, belki de parçaların bütünü tamamlaması açısından tasarlanabilir. Fakat eğer reklam veren firmaların isteği, tek başına bir reklam çalışması ise, bunun reklam cıngılı olarak seçilmesi, günümüz koşullarında yapılacak bir hata olarak görünmektedir. Bunun yerine, daha farklı bir reklam fikrinin tasarlanması, kesinlikle daha mantıklı görünmektedir. Reklam cıngılları radyo reklam mecraları için, uygun olabilir. Fakat gene de, tüketiciler tarafından çok dikkat çeken bir reklam olarak etkili olmayacaktır. Rutin, bilinen bir reklammış gibi, sıradan reklamlarla birlikte, radyolarda dönecektir. Belki tüketiciler yeni bir reklam olduğunu, farklı şeyler söylediğini fark etmeyeceklerdir bile. Bu yüzden reklam cıngıllarının günümüzde etkisini kaybettiği düşünülebilir.

Arşiv

Etiketler