Promosyonda pek çok yaratıcı fikirle karşılaşmış olsak da, Güney Kore'de bir bankanın yaptığı uygulama oldukça farklı. S-Line adı verilen bir ürünle birleştirilen bankacılık hizmetinin işleyişi oldukça basit.

Müşteriler bir S-Line hesabı açtırıyorlar, banka da bu kişilere yaktıkları kalori ile paralel olarak artan bir faiz oranı uyguluyor. S-Line Güney Kore dilinde kum saati görüntüsü anlamına geliyor ve Korelilerin son dönemde neredeyse takıntı haline gelen fit ve ince görünme kaygılarını yansıtıyor. Eğer bir müşteri bir yıl içinde ağırlığının beşte biri oranında kilo verir ya da bir spor salonu üyeliğine sadık kalırsa da banka bu kişilere özel oranlar uyguluyor.

2008 yılından bu yana uygulanan bu sistem ile 50 bin müşteriye ulaşan bankanın büyüklüğü de 365 milyon dolar (400 milyar won) oldu.

Arşiv

Etiketler