\"\"Mobil iletişim sektörünün önemli organizasyonlarından GSMA, yaklaşık 219 ülkeden 800 kadar mobil/GSM operatörüne mobil iletişim, pazarlama ve reklam sektörlerinde yön veriyor. Sadece mobil/GSM operatörleri GSMA'ya üye olmakla kalmayıp, organizasyon bünyesinde birçok cep telefonu üreticisi, yazılım firmaları, internet ve medya kuruluşlarıda üyeliklerini sürdüyorlar.

GSMA organizasyonu ve pazarlama şirketi comScore mobil tanıtımlarla ilgili, endüstri içerisindeki ilk sektöre ilişkin standart ölçütlerini açıklığa kavuşturdu. Bu ölçütler, İngiltere'de bulunan beş mobil operatörün, abone tabanlarından alınan bilgiler üzerine şekillendi. Bu operatörler; Vodafone, O2, Orange, T-Mobile, 3UK olmaktadır. Ölçümlerin aylık olarak hazırlandığı ve bu ölçütlerde toplam ziyaretçi ve ziyaret edilen sayfa sayısı ile bunların ziyaret süreleri yani dakikaları yer almaktadır.

Mesela, İngiltere'de, Aralık ayında, 16 Milyon tekil mobil ziyaretçi, internet sayfalarını ziyaret etmiş. Bu sayının beş milyonu Facebook, 4.57 milyonu Google'ı ziyaret etmiştir. Bu ölçütler, temel demografik verilerin elde edildiği küçük mobil kullanıcı panelinden de desteklenmektedir. Bu ölçütler şimdilik sadece İngiltere de uygulanmaktadır. Ancak kısa zaman sonra, diğer pazarlara da açık hale getirilmesi planlanıyor.

Mobil Medya Kriterlerinin aslında, hem bireysel mahremiyeti koruduğunu hem de medya endüstrisine güvenilir raporlama araçları sunduğunu belirten, GSMA İcra Kurulu Başkanı Rob Conway, mobil reklamcılığın, kabul edilen bir reklam ortamını oluşturabilmesinin şeffaf ölçümlere erişmesiyle mümkün olduğunu, bunun oldukça gerekli olduğunu ifade etti. Conway, bu zamanda gelişimi sağlayan kritik elementin Mobil Medya ölçümleri olduğunu söyledi.

Buna yönelik araştırma yapan Ovum Şirketi, sistemin oldukça önem taşıdığı noktasına katılmaktadır. Bunun sayesinde mobil reklamcılığın yavaşlamasına neden olan faktörlerin yani standart haline getirilmiş ölçüm kriterlerinin ortadan kaldırılabileceğini belirtmektedir.

Ovum Baş Analisti, Eden Zoller, Mobil reklamcılığın bir gün içerisinde çok fazla bir büyüme getirmeyeceğini, fakat sektörde güven oluşturup, çekimser davranan reklamcıları bu konuda inandırabileceğini ifade ediyor. Teknolojinin gelişmesiyle beraber reklam mecrası olarak internetten sonra mobil cihazlar ve yazılımlarda büyük bir talep görmeye başladı. Dünya çapında tanına birçok firma, marka ve kuruluş artık mobil reklamlara yöneliyor.

Arşiv

Etiketler