Groupon, İngiltere'de yayınlanan üç reklamının müşterilerini yanıltması üzerine hatalarını telafi etmek üzere çalışmalarına başladı.

Hükumet tarafından onaylanan ve Reklam Standartları Kurumundan gelen denetim şirketi, personel eğitimlerini ve aksayan kalite standartlarını kontrol etmek üzere kurulduğu bildirildi.

Geçtiğimiz yıl içerisinde, Groupon baş döndürücü bir hızla 1 ülkeden 35 ülkeye yayılarak büyümeye devam etmiştir. Groupon, geçen ay Google'dan gelen 6 milyar dolarlık satın alma teklifini reddetmişti. Tüketicinin güveni büyümeye devam etmektedir, kalite denetleme kurulu, bunun sebebi olarak Groupon'un ticari çıkarlarını gözetmeksizin tüketiciyi aldatmıyor olmasına bağladı.

Groupon Şirketi üç ayrı promosyonu sebebi ile mahkemeye gitmiştir. Bunlardan birincisi, 15 dolarlık yemek promosyonunu ikinci yemek için kullanılabileceğini açıkça söylememiş olmasıdır. İkincisi, %60 indirimli safari turunu hafta sonu kullanmak isteyenlerin fazladan 15 dolar ödemesi gerektiğini belirtmemiş olmasıdır. Üçüncüsü ise, 120 dolar değerindeki üç çeşit yemeğin 45 dolar olarak sunulması ancak, en pahalı üç çeşit yemeğin bile 120 dolar etmiyor olmasıdır.

Halktan gelen şikayetler doğtultusunda Groupon reklam kampanyaları ve anlaşmalı işyerlerinin standartları incelenmiş, ve bu üç kampanyanın aldatmaya yönelik olduğu tespit edilmiştir. Groupon, 15 dolarlık yemek promosyonunun, Groupon'un en önemli varlıklarından biri olarak lanse edilen düzenleme kurulunun bir hatası sonucu oluştuğunu iddia etti. Groupon savunmasında, büyüme taleplerini karşılamak için son aylarda yüzlerce yeni elemanın işe alındığını ve söz konusu teklifin yeni bir çalışanı tarafından yazılmış olduğunu söyledi. Groupon parasını geri isteyen müşterilerine tazminat vermeyi teklif etti.

Safari promosyonunda ki hata, hesap yönetimi ile müşteri hizmeti ekipleri arasındaki iletişim bozukluğu olarak açıklanmıştır.

Groupon, üç çeşit yemek şikayetine cevap olarak, kendi hesap teklifini hazırladığı andaki fiyatının doğru olduğunu söyledi ve bunu kanıtlamak için delil gönderdi. Reklam Standartları Kurumu, müşterilerin en pahalı menü seçiminde bu fırsatı yakalayabileceklerini daha açık bir dille anlatmaları gerektiğini söyledi.  

Arşiv

Etiketler