Google arama motoru tıklama başı maliyet reklamlarında kazancını arttırmaya devam ediyor. 31 mart itibariyle şirketin 1. 3 aylık dönem içinde kayıtlı brüt karı 6.77 milyar$ olarak gerçekleşti bu sonuca göre 2009 yılının aynı dönemine göre %23′lük bir artış sağladığı açıklandı.
Google’ın karlılık ve kazanç performansını hesaplayan finansal analizciler, 1.71 milyar$ tutarındaki Google ortaklarına ödenen adsense ve reklam payı ödemelerini Bu dönemde gerçekleşen karın içinde değerlendiriyorlar. Bu durumda Google’ın ilk çeyrek dönem brüt karı $5.06 milyar olarak gerçekleşmesiyle finansal analizcilerin daha önceden tahmin ettiği $4.95 kar rakamından biraz daha yüksek gerçekleşti. İlk 3 aya ait net kazanç ise $1.96 milyar olarak hesaplandı 2009 yılındaki $1.42 milyar net kar’a göre %38′lik bir artış gerçekleşti. Bir defaya mahsus özel maliyetler dikkate alınmadığında, elde edilen bu kar bir lot hisse için $6.76 kazanç anlamına geliyor.
Dönem karlarının kamuoyuna açıklanmasından sonra Google’ın finans yetkilisi Patrick Pichette finans çevrelerine, ”insan kaynaklarına, ürünlere ve aktif varlıklara aynı şekilde yatırım yapmaya devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.