Üçüncü çeyrek ortasında, Google'ın yaptığı şaşırtıcı açıklamaya göre; Google bünyesinde bulunan mobil reklamcılık bölümü 1 milyar dolarlık global bir iş kolu haline geldi. Bu açıklamadaki rakam önceki çeyrek performansları göz önünde bulunarak ortaya kondu.

Google'ın bu açıklaması, AdMob adlı mobil reklam ağıyla gerçekleşen 750 milyon dolarlık birleşmeden sadece beş ay sonra geldi. Birleşmeden beri, Google, gelişmekte olan mobil reklam sektöründe ekspertiz, altyapı ve müşteri hizmetleri alanında çalışmalar yapmakta. Google'ın mobil reklamcılık müdürü olan Omar Hamoui AdAge.com'a verdiği röportajında sektörün geleceğiyle ilgili öngörülerde bulundu: “Mobil reklamcılık, satış stratejilerinde giderek önem kazanacak.”

Google'ın satın aldığı AdMob, bir araştırma firması olan IDC'ye göre; geçen sene gelir bazında Amerika Birleşik Devletleri'nin ikinci büyük mobil reklamcılık platformuydu. Google AdMob birleşmesi firmanın yüzde 21'lik market payına ulaştırarak sektörde bir numaraya sıçramasını sağladı.

Birleşmeden önce AdMob'un yıllık geliri 100 milyon dolarken, geçen yıl smartphone (akıllı telefon) satışlarında ve kullanımında tam anlamıyla bir patlama yaşandı. Apple Quattro Wireless'ı satın alarak sektöre giriş yaptı ve pazarlamacıların Apple'ın yeni mobil reklamcılık formatı olan iAd'e giriş yapmaları için ödemeleri gereken bedeli 1milyon dolar olarak belirledi.

Google'ın cep telefonu işletim sistemi, Android, diğer bütün rakiplerinden daha hızlı büyümekte. Bir teknoloji araştırma sitesi olan Gartner'e göre Android'in 2009'da yüzde 3.9 olan sektör payı, bu yıl 17.7'ye yükseldi.

Dijital market ve medya alanında araştırmalar yapan eMarketer, geçen sene Amerika'da mobil reklam sektöründe yapılan harcamaların 416 milyon dolardan %78lik artışla, bu yıl 743 milyon dolara çıktığını belirtti. Google'ın yatırımlarının küresel olmasının yanında, Hindistan gibi, mobil reklam kullanımın bilgisayar'ı geride bıraktığı ulusal pazarları da içermesi dikkat çekici.

eMarketerin mobil sektördeki analisti Noah Elkin: “Smartphone kullanımı tüm cep telefonu kullanımlarıyla aynı yüzdede artış gösterdi ve smartphone kullanıcıları diğerlerine nispeten çok daha aktifler. Apple ve Google firmalarının sektöre girişi bu iş kolunun bir çığ gibi büyümesine gereken zemini hazırladı.”

Bu yıl Apple'ın Google'a küçük bir yardımı dokundu. Apple Quattro Wireless'ı satın aldıktan sonra, iletişim ağındaki işlerini kapatma kararı aldı ve Apple marka olmayan cep telefonları için geliştirilen tüm envanterden vazgeçti. Apple bu fedakarlıkları sadece iAds üzerinde yoğunlaşmak için yaptı. Fakat Apple marka cep telefonları Google gibi ağları desteklemekteydi ve Google, pekâla Apple cihazlara da uygulamalar ve web sayfaları aracılığıyla mobil reklamlar sunmaya devam etti.

Android ve Google'ın mobil reklamcılık firmalarının ayrı olmasına rağmen, Android smartphone kullanımının yaygınlaşmasına yardım etmekte ve bu da bu cihazlardan Google'ın aldığı hitleri artırmakta.

Arşiv

Etiketler