Arama motoru devi Google, yaptığı yeniliklerle her geçen gün hızla ilerlemeye devam ediyor. Artık sadece arama motoru olarak değil, sosyal bir arama motoru olma yönündeki faaliyetlerine hız kazandıran Google, artık aramalarda, sosyal ağlarda beğenilen bağlantılara öncelik verecek. Tabi bu durum Arama Motoru Optimizasyonu teknikleri ile yapılan reklam faaliyetlerini de etkileyecek.
Bu yıl itibariyle Google reklam sıralamasında ciddi değişimler olmaya başlayacak. Bunun yanı sıra yeni bir algoritma ile kaliteli ve kalitesiz olarak internet sitelerini ikiye ayıracak olan Google, kullanıcılarına öncelikle kaliteli internet sitelerini sunacak. Kaliteli siteler üst sıralara çıkarken, kalitesiz siteler listelemenin altlarına doğru kayacak.
Türkiye'de de birkaç ay içinde sonuçları etkileyecek olan yeni sistem, Stradiji Dijital Pazarlama Genel Müdürü Mert Erkal: “Web sitesi sahipleri 2012 yılında şimdiye kadar görmeye alışık olduğumuz Arama Motoru Optimizasyonu teknikleri ile mevcut Google pozisyonlarını korumakta zorlanacaklar. Panda Güncellemesi ile birlikte Google'un arama sonuç sıralamalarına bakış açısında ciddi bir dönüşüm gerçekleşti. Artık yalnızca arama motorlarını dikkate alarak site üstü iyileştirme yapma devrinin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Hedef kitlesinin içerik, kullanışlılık, işlevsellik beklentilerine karşılık veremeyen, sosyal medya ile entegre olmayı başaramamış, sık güncellenmeyen web siteleri başarısız olmaya mahkum.
Henüz yol yakınken Türkçe yayın yapan web sitelerinin sahiplerini uyararak ve Dönüşüm Odaklı SEO Teknikleri (DOST) hakkında bilinçlendiriyoruz” dedi.