Yıllarca süren çalışmalardan sonra Google'ın internet reklam sektöründeki en son girişimi birdenbire ciddi bir görünüm aldı; Konuyu anlatmaya Barbara Oliver gibi Internet dünyasında yeni olan girişimcinin Google reklamları ile reklam maliyetlerini nasıl düşürdüğü ile başlayalım.
Bir mücevher butiği işleten Bayan Oliver ABD'nin Buffalo şehri yakınlarında, bir binanın üçüncü katında bulunan gözden uzak dükkanına müşterileri çekmek için reklama ihtiyaç duymaktadı. Geçen yıl 40000 dolar harcadığı tv ve diğer klasik reklamlardan tatmin olmayan Oliver bu yıl danışmandan yardım aldı. Danışmanı, ayda sadece 50 dolar maliyetle Bufalo şehrinin etrafında 100 km yarıçaplı bir alanda yayınlanmak üzere Google adwords arama reklamı (search adds) hizmeti satın aldı ve Google "Places yerel directory" hizmetinde bir web sayfası oluşturdu. Bu sayede Oliver öyle bir müşteri artışı sağladı ki diğer reklam harcamalarında % 40 oranda tasarruf sağladı. Bayan Oliver artık butiğini Google'dan bulduğunu söyleyen daha fazla insanla karşılaştığını söylüyor.
Bugüne kadar 6 milyona yakın iş sahibi Google Places sayfalarındaki yerlerini almış durumdalar. Google şimdi, Bayan Oliver gibi yakın çevresindeki potansiyel müşterileri kendine çekmek isteyen milyonlarca başka iş sahibine ulaşmayı hedefliyor. Google için yerel online reklamcılık geri dönüş oranı yüksek ve kazançlı bir hedef olarak görünüyor. Google'ın kıdemli başkan yardımcısı Susan Wojcicki "Bu benim için bu yılın en önemli konusu ve daha önce yapmadığımız işleri başarabileceğimiz büyük bir fırsat." diyor.
Google geçen aylarda "yerel servis" ve reklam formatlarını serbest bıraktı. Geçen ekim ayında, Google Places dahil olmak üzere yerel firma ve listelemeleri, yerel sorgulamalarda daha görünür kılmak için arama motorunda küçük bir ayarlama yaptı. Aynı ay Başkan Yardımcısı Marissa Mayer'e coğrafi ve yerel hizmetleri geliştirme görevi verildi.
Marissa Mayer şöyle demekte "Görevin en önemli kısmı yerel işletmelerin işlerini büyütmelerini ve satış yapmalarını sağlamaktır. Yerel internet reklamcılığında Google'ın hedefi, arama motorunu kullanan insanların ne isteyebileceğini tahmin edebilmektir. Bu, yakındaki bir restoran, tiyatro veya tamirci olabilir. Ne aradıkları -daha kendileri bile bilmeden- bulundukları yere, arama geçmişlerine ve diğer verilere dayanılarak tahmin edilebilir. Cevabını aradığımız soru şu: Bir kullanıcıya, daha kendisi sorgulamada aradığı şeyi yazmadan, faydalı birşey bulmasına yardım edebilir miyiz?" Bunu yapabilirlerse reklam geliri olarak karşılığını alacakları muhakkak. ABD'deki 91 milyar dolarlık yerel piyasadaki online reklamcılığın bu yıl %18 oranında artması bekleniyor ki bu genel online reklamcılıkta beklenen %14'lük artıştan daha fazladır.
Sebebi basit: Tıklama ve alışveriş geçmişine dayanan davranışsal hedefleme sistemi yerine basit tek bir veri müşteriyi çekmek için yeterli olabilir. O veri müşterinin "nerede bulunduğu"dur. Reklamcılar artık bu sorunun cevabını internet bağlantılı GPS özellikli cep telefonları veya insanların yerini açıkladığı Facebook gibi sosyal ağlar sayesinde öğrenebilmektedirler.
Mücevher Butiği sahibi Barbara Oliver mağazasının reklamını yapmak için Google arama reklamlarına güveniyor. Google'ın yerel internet reklam çabaları 2005 yıllarında başladı. O yıl Google Yerel İş Merkezi adında bir directory açmıştı; geçen nisan ayında adını Google Places olarak değiştirdi.
Google AdWords'un anahtar kelime seçimi ve tıklama başına ücretlendirme sistemi, sabit fiyatlı telefon rehberi reklamlarına alışık yerel iş sahipleri için karmaşık gelmektedir. Bunu ortadan kaldırmak için geçen yıl iki reklam formatı geliştirildi. Birincisi, Tags olarak adlandırılan ve ayda 25 dolar karşılığında google.com ve google maps'te bulundukları yeri gösteren bir iğne. Bunu şu anda yüz binlerce firma kullanmakta. Diğer sistem, ABD'de Ocak ayında sunulan Boost. Reklamcılar kısa bir firma tanıtım formu doldurur, veya bir web sayfası veya ücretsiz Google Places sayfası ve ayda 50 dolar kadar küçük bir bütçe belirlerler. Sistem otomatik bir internet arama kampanyası oluşturur.