Google ve Yandex Reklamlarında Kalite Puanı

Google ve Yandex reklamlarındaki sıralama ve tıklama başı maliyeti belirleyen detaylar arasında kalite puanı da yer almaktadır. Kalite puanınızı yükselttiğiniz zaman daha başarılı reklam sonuçları ile karşılaşmaya başlayabilirsiniz. Kalite puanınızı etkileyen en önemli unsur tıklama oranlarınızdır. Yüksek tıklanma oranlarına sahip reklam çalışmaları geliştirdiğiniz zaman daha yüksek kalite puanı elde edebilirsiniz. Google ve Yandex genellikle %1,5 ve altındaki tıklama oranlarını düşük olarak tanımlamaktadır.

Tıklama oranları reklamlarınızın toplam tıklanma sayısının ve toplam görüntülenme sayısının bölünmesi ile elde edilir. Bu sebeple, gereksiz gösterimlerin tıklama oranları ve kalite puanı üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Kalite puanınızı yükseltebilmek için ilk etapta arama ve görüntülü reklam hedefli kampanyalarınızı ayırmalısınız.

Gereksiz Tıklamalar Zararlı mı?

Gereksiz tıklamalar almamak için anahtar kelime seçeceğiniz zaman “geniş eşleme” kullanmak yerine “sıralı ve tam eşleme” kullanmayı da deneyebilirsiniz. Tek bir hedef kelime kullanmak yerine reklamını yapmak istediğiniz ürün ve hizmetlerinize uygun olan daha geniş hedef kelimeler kullanmalısınız.

Google ve Yandex tarafından dikkate alınan “coğrafi hedefleme” ve “mobil ve tablet hedefleme” seçeneklerini asla atlamamalısınız. Ancak bu seçeneklerden yararlanacağınız zaman bunlara özel farklı reklam stratejileri geliştirmelisiniz. Kampanyanızda bulunan anahtar kelimeniz veya kelimeleriniz arasında kalite puanı 3-10 altında olan kelimeler ile ilgili yeni düzenlemelere gitmelisiniz.

Açılış Sayfası Önemli mi?

Rakip internet siteleri ve marka isimleri dışında kendi sektörünüz ile ilgili kullandığınız kelimelerde düşük kalite puanı görüyorsanız reklam kampanyanızın geneli ile ilgili değişiklik yapmanız gerekebilir.

Tek tek anahtar kelimelere ve reklam gruplarındaki reklamlara internet siteniz içerisinde yer alan “en alakalı sayfanın URL adresi” kısmını da koymalısınız. Açılış sayfalarınızı yeniden tasarlayarak AdWords içerisinde kullandığınız anahtar kelimelere ve metinlere de yer vererek içeriklerinizi zenginleştirebilirsiniz.

Kalite puanınızı yükseltmek istiyorsanız ve bu konuda tecrübeli olmadığınızı düşünüyorsanız yanlış teknikler uygulayarak reklam kampanyanıza zarar vermek yerine bu iş için de belirli bir bütçe ayırarak işinizi garantiye alabilirsiniz. Profesyonel destek alarak ilerlediğiniz zaman kalite puanınızın zaman içerisinde artmaya başladığını fark edebilirsiniz.

Arşiv