Perşembe günü Google ve Publicis Groupe'nin dijital alanda faaliyet gösteren ajanslarından biri olan ‘VivaKi' 2008 de başlatmış oldukları ortaklıklarını uzatacaklarını açıkladılar. İki firma Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa kıtasında video satın alımı ile cep telefonlarındaki tanıtım reklamcılığı dallarında işbirliği yapacak. VivaKi'nin yönetim kadrosu tarafından oluşturulacak olan yeni platform; Google'ın DoubleClick uygulaması da dahil olmak üzere şirketlerin cep telefonlarından gerçek zamanlı tanıtım reklamları yayınlamalarını sağlayacak.

Şirketler adreslendirilebilir reklamcılığın gücünü görmüş durumdalar. Alınacak mantıklı ilerleme bu işi videolarla ve cep telefonu reklamlarıyla yapmaktır.” Bunlar Vivaki'nin komuta merkezinde yüksek yönetici olan Curt Hecht'in sözleri. Hecth'e göre: “Herhangi bir ekranda ya da mobil teknolojik araçta (cep telefounu, MacBook vs.) doğru zamanda doğru insanı bulmak reklamcılığın geleceğidir.”

Google ve VivaKi ortaklığının önümüzdeki dönemde yapacakları arasında; Google'ın Haziran ayında satın aldığı reklam platformu Invite Media'nın ve otomatik tanıtım reklamcılığı teknolojisi Teracent'in geliştirilmeye devam edilmesi var. Bu açıklamaları yapan Google yöneticisi Neal Mohan aynı zamanda 2009 yılında Google bünyesine katılan San Mateo kurulumuna da yatırımlar yapılacağını belirtti. “Şuan oldukça büyük bir sektörün içindeyiz ve inanıyoruz ki sektör önümüzdeki süreçte ciddi anlamda büyüme gösterecek.” Eylül ayında New York'un ev sahipliği yaptığı ‘İnteraktif Reklamcılık Bürosu' konferansında bunları dile getiren Mohan, aynı zamanda Google'ın tanıtım reklamcılığı alanındaki gelecek planları hakkında da açıklamalarda bulundu.

Neal Mohan yayıncılardan gelen tepkinin inanılmaz derecede pozitif olduğunu belirti. Mohen'in söyledikleri arasında Google bünyesinde tanıtım reklamcılığının 2.5 milyar dolarlık bir hacme sahip olduğu ve cep telefonu reklamcılığının ise senelik 1 milyar dolarlık bir sirkülasyona sahip olduğu vardı.

Hecht; video ve cep telefonu reklamcılığının tanıtım reklamcılığından daha büyük bir hacme ulaşacağını öngörüyor ve ekliyor: “Dinamik mesajlaşma ve reklamcılık önümüzdeki dönemde gerçekten kritik bir önem arz edecek. İşin eş zamanlı satın alma boyutu ise sektörün yaratıcılığını hayli zorlayacak.”

Hecht göre; Google'ın bu alandaki şirketleri olan YouTube ve bir mobil reklamcılık kurulumu olan AdMob, aynı zamanda reklam verenler için büyük bir stok havuzu oluşturuyor.  

Arşiv

Etiketler