Google, "Invidi Technologies" reklam teknolojileri ve çözümleri ile kablo ve uydu üzerinden televizyon yayını izleyenlere, izleyici kitlesi hedefli reklam paketleri sunmayı amaçlıyor. Arama motoru lideri Google 23 milyon dolar gibi bir bütçe ile Group M, Motorola gibi sektör devi firmaları destekleyerek bu projenin kapsamını da oldukça genişletti.
Bu yatırımlar kapsamında Google TV Reklamları ve YouTube Reklamları ürün yönetimi direktörü Shishir Mehrotra'yı Invidi Technologies yönetim kurulunda yönetici olarak atadı. Daha önce Invidi Technologies tarafından yapılan açıklamada; iki firmanın beraber çalışmasına ve Invidi müşterilerine kazancı ve performansı yüksek reklam projeleri sunmayı hedeflediklerini belirtti.
Google TV Reklamları ve YouTube Reklamları ürün yönetimi direktörü Shishir Mehrotra yaptığı açıklamada, Invidi Technologies'in kitle ve konum hedefli reklamcılık ve pazarlamada ileri seviyede teknolijelere ulaştığını ve bu sayede reklamverenlerin televizyon reklam kampanyalarında daha az bütçeler ile daha doğru kitlelere ulaştığını belirtti.
Bu yatırım Google'ın televizyon reklamlarına ilk defa atılımı değil, daha önce Google 2008 senesinde televizyon reklamcılığı konusunda çalışmış ve projeler üretmişti. Fakat, televizyon reklam projelerinin izleyici kitlesi üzerindeki başarısızlığı nedeniyle Google televizyon reklam projelerini durdumuştu, aynı zamanda bu duruma paralel olarak gazete ve radyo reklamları için projeler üreten Google benzer sonuçlardan dolayı gazete ve radyo reklam projelerini durdurdu.
NBC televizyon yayın kuruluşu ile benzer bir reklam projesi yapısıyla, kitle hedefli reklam çalışmaları için Microsoft geçtiğimiz senelerde ortak antlaşmaya varıp çalışmaya başlamışlardı, Google yaptığı kitle ve konum hedefli televizyon reklamları yatırımları sayesinde Invidi Technologies ile Microsoft'un televizyon reklam sektöründe önüne geçmeyi hedefliyor.