Bir önceki yazımızda anahtar kelime ekleme ve eşlemenin nasıl yapıldığını sizlere anlatmıştık. Artık Google Adwords'de yayınlanacak reklamınızın anahtar kelimelerini eklemiş durumdasınız. Peki bu anahtar kelimeleri değiştirmek ya da düzenlemek istediğinizde ne yapmanız gerekecek? Şimdi bunu incelemeye çalışalım.

Her zamanki gibi öncelikle Google Adwords reklam hesabınıza giriş yaparak, reklamınızı yaptığınız kampanyanıza gidin. Anahtar kelimeler sekmesine bastığınız zaman, bu başlığın alt sekmeleri karşınıza çıkacaktır. İlk sekmeyi anlatmaya çalışarak başlayalım;

Anahtar kelime ekle: bir önceki yazımızda anlattığımız, anahtar kelime ekleme kısmını hatırlamışsınızdır. Bu kısma her bir kampanyamız için 15-20 tane farklı anahtar kelime ekleyebildiğimizi söylemiştik.

Düzenle: düzenlemek ya da değişiklik yapmak istediğiniz anahtar kelimelerinizi seçin ve düzenle sekmesini tıklayın. Bu sekmenin sayesinde, istediğiniz anahtar kelimeyi durdurabilir veya etkinleştirebilirsiniz. Yine bir önceki yazımızda bahsettiğimiz kelime eşleme işlemlerinizi de bu sekme sayesinde ayarlayabilirsiniz. Pek çok kolaylığı olan düzenle sekmesi, aynı zamanda hedef URL yani ürününüzün bulunduğu internet sayfasının adresini bile değiştirebilirsiniz.

Durumu Değiştir: yine değişlik yapmak istediğiniz anahtar kelimeyi seçerek işe başlıyoruz. Durumu değiştir sekmesine tıkladığımız zaman, anahtar kelimemizi istersek duraklatırız, istersek etkinleştiririz istersek de silebiliriz.

Sorgu Raporunu Göster: bu kısımda, anahtar kelimelerinizle eşleşen, arama sorgularını görebilirsiniz. Bu sorgulama, sizin açınızdan çok avantajlıdır. Bu sayede hangi anahtar kelimeleri düzenlemeniz gerektiğini daha iyi anlarsınız. Reklamınızı, hangi arama sorgularının tetiklediğini öğrenebileceğiniz bu kısım sayesinde, anahtar kelime ekleme kısmına, bu sorgu terimlerini ekleyebilirsiniz.

Anahtar kelimeler sekmesinin bir çok alt sekmesi bulunur. Bunlardan biri de kopyala sekmesidir. Herhangi bir reklam kampanyanız kelimelerini seçerek, diğer reklam kampanyanıza kopyalayabilirsiniz.

Bu düzenlemeler sayesinde, Google reklamlarınızda tüm anahtar kelimelerinizi toplu olarak düzenleyip ve vakit kaybınızı engelleyebilirsiniz.

 Yerinde Düzenleme

Bunun dışında Google reklamlarınızda tek bir anahtar kelime düzenlemek isterseniz de, yerinde düzenleme sekmesini seçerek, sadece tek bir anahtar kelimeniz için düzenlemeler yapabilirsiniz. İyi performans gösteren anahtar kelimenizin teklifini arttırma ya da performansı düşük anahtar kelimenizi silmek istemeyip, bu kelime için teklifinizi düşürmek isterseniz, işlemlerinizi yine bu kısımdan yapabilirsiniz.

Hatırlatmak istediğimiz çok önemli bir duruma da değinelim; eğer bir anahtar kelimeyi silip, yerine yeni bir anahtar kelime yazdıysanız ya da anahtar kelime eşleme düzenlemesi yaptıysanız, dikkat etmeniz gereken çok önemli bir husus var: düzenleme yaptığınız anahtar kelimeyle ilişkili hiçbir geçmiş veri kalmayacaktır.

Bir sonraki yazımızda Google Adwords'de görüntülü reklam ağı konusunu inceleyeceğiz.  

Arşiv

Etiketler