Bildiğiniz gibi internet üzerinden, Google arama motoru yardımıyla, kullanıcı anahtar kelimelerini kullanarak yapılan reklam modeline Google Adwords reklamları diyoruz. Google artık Adwords reklamlarında köklü bir değişim yaparak, anahtar kelime sıkıntısını ortadan kaldırmaya hazırlanıyor.

Adwords reklamlarında, şirketler, reklamını yaptığı ürünleriyle ilgili anahtar kelimeler bularak, kullanıcıların bu anahtar kelimeler sayesinde, kendilerine ulaşmalarını sağlıyorlardı. Bir ürün için en fazla 15 – 20 tane anahtar kelime yazabilme sınır tutularak, Adwords reklamları kullanılıyordu. Google Ürün Yönetim Direktörü Barış Gültekin, artık bu sistemin değişeceğini ifade etti. Reklam verenlerin, reklamları için anahtar kelime yazmaları yerine, reklamlarının yayınlanmasını istedikleri internet sitelerini seçerek, anahtar kelimeleri, bu sitelere göre Google'ın otomatik ayarlayacağını belirtti.

Bu sistem sayesinde, reklam verenler artık, reklamlarını tanıtmak için uzun uzadıya anahtar kelime seçimi yapmayacak. Bildiğiniz gibi, Google Adwords de anahtar kelime seçimi çok önemli. Reklamın istenilen hedef kitleye ulaşmasının tek yolu olan anahtar kelimeler, doğru seçilmediği takdirde, anlamsızlaşıyordu. İşte yeni Google Adwords sistemi bizleri tüm bu sıkıntılardan kurtaracağa benziyor. Yeni sistem sayesinde, üstümüzden bir yük daha kaldıran Google, her geçen gün yaptığı yeniliklerle hayatımızı biraz daha kolaylaştırıyor.

Google Ürün Yönetim Müdürü Barış Gültekin, sistemin şu an deneme aşamasında olduğunu ve geri dönüşlerde %5-10 luk bir artışın olduğunu da sözlerine ekledi. Ne dersiniz? Belki de geleceğin Adwords'ünün temelleri, şimdiden atılıyordur.  

Arşiv

Etiketler