En son yazımızda Google Adwords hesabınızı nasıl açacağınızı ve ürünlerinizin reklam kampanyasını nasıl yapacağınızı kısaca anlatmıştık. Bu yazımızda anahtar kelime seçimlerinizi, nasıl yapacağınızdan bahsedeceğiz.

Artık bildiğiniz gibi, Google da arama yapan bir kullanıcıya ancak anahtar kelimelerimiz sayesinde ulaşabiliriz. Bu yüzden anahtar kelimelerimizi seçerken, işimize yaramayan, gereksiz olan kelimelerden kaçınmalıyız. Google reklam metninize uygun, sizi ya da firmanızı temsil eden kelimeleri kullanmanız gereklidir. Anahtar kelime seçimlerinin püf noktalarını ilerleyen yazılarımızda detaylıca inceleyeceğiz. Ama önce, adwords reklamlarına, ilk kez anahtar kelime ekleyecek olan okuyucularımızı aydınlatalım.

Google Adwords  reklam hesabınızı açtıktan sonra, reklamını yapmak istediğiniz kampanyanıza giderek, anahtar kelimeler sekmesini seçmelisiniz. Anahtar kelimeler tablonuzun üstünde, bazı sekmeler görürsünüz. Anahtar kelime ekle sekmesine tıklayarak, kelimeleriniz için ayrılmış olan alana, her satıra bir anahtar kelime ekleyecek şekilde, ya da yazdığınız her anahtar kelimeyi virgülle ayırarak, anahtar kelimelerinizi ekleyip “kaydet” düğmesine basmanız yeterli olacaktır.

Bunlardan bahsetmişken, anahtar kelime eşleme seçeneklerini de sizlerle paylaşalım: Adwords de 4 anahtar kelime eşleme seçeneği vardır. Bu seçenekler, reklamınızın hangi hedef kitleye ulaşacağını, Google aramalarından hangilerinde reklamınızın görüntüleneceğini, kontrol etmenizi sağlar. Şimdi anahtar kelime eşleme seçeneklerinin ilki olan geniş eşleme seçeneğini örnek vererek açıklayalım: mesela sizin anahtar kelimenizin “güneş gözlüğü” olduğunu varsayalım. Bu iki kelime ayrı ayrı ayrı ya da başka terimlerle birlikte, arama sorgularında görüntülenebilir. Güneş, gözlük, güneş gözlükleri gibi aramalarda, reklamınız görüntülenebilir.

İkinci olarak sıralı eşleme seçeneğini açıklamaya çalışalım: yine aynı örnek üzerinden anlatarak, konuyu daha iyi kavramanızı sağlamaya çalışacağız. “güneş gözlüğü” anahtar kelimesini, aynı bizim yazdığımız gibi tırnak içinde yazarsanız, Google aramalarında, bu sırayla arama yapan kullanıcılara reklamınız ulaşır. Yani kelime öbekleriniz ayrı ayrı, ya da başka terimli aramalarda gösterilmez. Sıralı eşleme seçeneği, geniş eşleme seçeneğinden daha kesin hedeflidir. Şimdi de tam eşleme seçeneğinin ne işe yaradığını öğrenelim: eğer Google reklam anahtar kelime öbeğinizi [güneş gözlüğü] şeklinde kapalı parantez içine alarak eklerseniz, reklamınız sadece güneş gözlüğü sorgularında, başına bir sıfat ya da sonuna bir fiil almadan gösterilir. Bu durum, diğer seçeneklere nispeten, daha az gösterilmenize neden olacaktır. Çünkü güneş gözlüğü al ya da ucuz güneş gözlüğü gibi aramalarda değil, sadece güneş gözlüğü aramalarında gösterilirsiniz.

Son olarak negatif eşleme seçeneğini sizlere anlatmaya çalışacağız. Negatif anahtar kelimenin fonksiyonu aslında çok önemlidir. Google Reklamınız, hangi aramalarda gösterilmesin? Sorusunun cevabı gibidir. Yine örnek üzerinden anlatmak gerekirse şu şekildedir: güneş gözlüğü olan anahtar kelimenize “-2.el” kelimesini bu şekilde yazarak eklerseniz, reklamınız 2.el yazılarak yapılan arama sorgularında gösterilmez. 2.el güneş gözlüğü ya da güneş gözlüğü 2.el gibi aramalarda değil, güneş gözlüğü aramalarında çıkar. Kısacası, reklamlarınıza filtre uygulamış olup, sadece hedeflediğiniz kitleye ulaşmış olursunuz.

Anahtar kelime reklamı olarak bilinen Google adwords reklamınızda, artık sizlerinde bildiği gibi, anahtar kelime seçimi, çok büyük önem taşımaktadır. Bu yüzden bir sonraki yazımızda, anahtar kelime listenizi, nasıl düzenleyebileceğinizi ve gruplandırabileceğinizi anlatmaya çalışacağız.  

Arşiv

Etiketler