Medya ve pazarlama alanında araştırma, haber ve bilgilerin olduğu AdAge dergisi, önceki hafta yayınlanan sayısında, Google ile ilgili bir haber yer aldı. Söz konusu haberde, Google ürün yönetimi sorumlu başkan yardımcısı Neal Mohan, şirketin reklamla ilgili, arama motorunda olan anahtar kelimelerden daha ileriye nasıl taşıyacaklarından bahsetti.
Google arama motoru, gelecek dönemde, popüler siteler ile uygulamaları vasıtasıyla daha çok görüntü içeren reklam kullanmanın yolunu aramakta. Görüntülü reklam, arama sonuçları dışındaki reklamları tanımlamaktadır. Fakat Google'ın sözcüsü Rob Shilkin'in bir basın organında çıkan demecinde, bu tip görüntülü reklam türlerinin dans eden kareler, şatafatlı görüntülerden oluşturulması gerekmediğini söyledi.
Shilkin, Google'a ait görüntü ile ilgili Network'ün zaten hazır olduğunu, Google siteleri ve AdSense/Ad Exchange , Youtube, siteleri toplamının Google görüntü Network'ünü oluşturuyor dedi. AdAge dergisinin muhabiri Edmund Lee, görüntü içeren reklamın başarısının yüksek oranda Gmail, YouTube, ve Google Finans'ın servislerinin iyi kullanılmasına endeksli olduğunu belirtiyor. Google finans şimdi bile borsa haberleriyle birlikte animasyonlu reklam koymaya başladı. Fakat Shilkin illa ki görüntülü reklam kullanılacak diye bir olay yok diyor. Metin formatında reklam da olabilir diyor.
gmail'in şimdiye kadar etkili olan durumlarından bir tanesi, reklam tasarımlarının ekranın bir köşesinde metin olarak yayınlanması olmuş idi. Yahoo ve Hotmail gibi arama motorlarının mail servislerinde de bazen E-mail mesajlarında, orta yerde animasyon reklamı kullandığı için itici bulunduğunu söyledi. Shilkin, başarılı bir formatı bozmanın mantıksız olduğunu, buradaki reklam sunumlarındaki formatın korunacağını ifade etti.
AdAge dergisinde Mohan, görüntülü reklam sektörünün her yıl 20 milyar dolar gelir getirdiğini açıklamış, daha sonraki günlerde bunun iki katına çıkabileceğini, fakat bundan önce halledilmesi gereken çeşitli sorunların olduğunu belirtmişti. Bu sorunlardan birinin görüntülü reklam satın almanın karmaşık olduğunu, bu yüzden reklam kampanyalarının başlangıç tarihleri gecikiyor dedi. Metin içerikli reklamın anında başlatılabildiğini, görüntülü reklamın Google'da nasıl yapılacağının merak konusu olduğunu söyledi.