Online reklamları basit tutarak geliştirilmesi üzerinde yoğunlaşan AdMeld şirketi Google tarafından tahmini 400 milyon dolara satın alındı. AdMeld'in Google reklamlarını tamamen değiştirmesi beklenmiyor olsa da, Google tarafından reklam alanında gerçekleştirilecek değişikliklerde öncelikli olarak başvurulacağı tahmin ediliyor.
Google, arama sonuçlarından, YouTube üzerinde sponsorlu videolara kadar oldukça farklı uygulamaları kapsayan bir reklam ağına sahip. Google Reklam Bölümü Başkan Yardımcısı Neal Mohan, satın almayı kendi blogunda yazdığı bir yazıyla doğruladı. Mohan, yayıncılık araçlarına yatırım yapmayı tercih etme sebeplerinin, daha ileriye taşıyabileceklerine ve gelişme kaydedebileceklerine inanmaları olduğunu söyledi. AdMeld CEO'su Michael Barrett da, henüz kesinleşmiş planlar olmadığını ancak, farklı tekliflerle yayıncının içeriğini bilgi, etki ve karlılık anlamında geliştirebileceklerini düşündüklerini açıkladı.