Heineken, markasının sosyal mecralarda tanıtımını sağlamak için sektörün önde gelen firmalarıyla yürüttüğü görüşmeleri sonuçlandırdı ve Google ile bir reklam anlaşması yaptığını açıkladı. Heineken reklam müdürü Alexis Nasard tarafından yapılan açıklamada, anlaşmanın sadece Heineken markasını değil, firmanın bütün ürünlerini kapsadığı belirtildi. Heneken sözcüsü John Paul Schuirink, anlaşma çerçevesinde Heineken reklamlarının YouTube'da yayılmasına ağırlık verilmesinin yanı sıra, Google'da banner yayınlanması gibi promosyonların da gerçekleştirileceğini ifade etti.

Schuirink, imzalanan reklam anlaşmasının televizyon reklamları gibi geleneksel yöntemlerin kullanılmaması anlamına gelmediğinin altını çizerek, pazarlama bütçesinin önceki yıllara göre arttırıldığını ancak bütçe dağılımında bazı değişiklikler yapıldığını söyledi. Schuirink, yaklaşık 2 milyar dolarlık reklam bütçesinin yüzde 4'lük kısmının online reklama harcandığını, ilerleyen yıllarda bu rakamın artacağını da açıkladı. Google ile 20 ülkeyi kapsayan bir anlaşma yapıldığını söyleyen Schuirink, mali detay vermekten kaçınırken, yerel ve global kampanyalar hazırlanacağını belirtti. Heineken kampanyaları önce YouTube'a yoğunlaşacak, ilerleyen dönemlerde kapsamı genişleyecek. Schuirink'in açıklamasına göre, Heineken'in ana reklam ajansı Wieden & Kennedy ve France's Publicis Groupe bu anlaşmadan etkilenmeyecek.

Google söcüsü Mark Jansen, Google'ın başka firmalarla da bu şekilde anlaşma imzalanıp imzalanmadığı konusunda bir bilgi vermedi.

Arşiv

Etiketler