Dünyanın en ünlü Pazar araştırma ve danışmanlık şirketi olan Millward Brown'ın, işbirliği yaptığı Financial Times ile bu sene 5.'sini yaptıkları BRANDZ top100, En Değerli Marka Sıralaması, araştırma sonuçları açıklandı. Bu firmaların, en değerli küresel marka araştırması sonucuna göre; yaşanan ekonomik krize rağmen kalıcılıklarını korumaya devam ettiklerini ortaya çıkardı. Bu sonuçlara göre Google 114 milyar dolarlık değeriyle birinci oldu. BRANDZtop100 sıralamasına göre, geçen yılda Google ilk sırada yer almıştı. Yaşanan ekonomik krize rağmen Google marka ederini %14'lük artışla zirvedeki yerini korudu.
İkinci sırada ise, IBM markası 86,383 milyar dolar ile yer aldı. Üçüncü sıraya %32'lik artışla Apple 83,153 milyar dolar ile yerleşti. Daha önce Apple ve IBM firmalarından önceki sıralarda bulunan Microsoft 76.344 milyar dolarla dördüncü, beşinci sırada ise 67.983 milyar dolarla Cocacola takip ederek devam etti. Müşteri ve kuruluşlar arası kullanıcı üzerine yaptığı araştırma ile finansal doneleri birleştirerek, firmaların marka değerini, Amerikan doları bazında değerlendiren BRANDZtop100 bu araştırma sonucunda en değerli 100 markanın iki trilyon Amerikan dolarının üzerinde olduğunu belirtti.
Geçen sene yaşanan krize rağmen, markaların son beş seneye göre %40 gibi bir artış gösterdiğini açıkladı. Eskiden pek çok firmanın ekonomide yaşadığı düşüş esnasında, pazarlama iletişimine ayırdığı bütçeyi kısma yoluna gittiğini ifade eden Millward Brown Optimor CEO'su Joanna Seddon Krizden önce anlayış ortaya çıktı, firmalar marka bağlılığına ve onlara olan sadakate destek vermek için, pazarlama iletişimine ayrılan bütçeyi kısmadığını hatta arttırdığını belirtti. Mİllward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan , BRANDZ top100 araştırmasının sonuçlarında ilk sırada yer alan firmaların markalarının yaratıcı içerik, ve televizyon kanal tercihleriyle, tanıtım yatırımlarını güçlü marka ederine dönüştürmüşlerdir. Markalar yaratıcı, çarpıcı reklam ile yaşayabilmektedir. Bu yatırım ederi ise tartışılmayacak derecede yüksek ifadesini kullandı.