Çin Hükümetinin, Google'ın Çin bölgesinde İnternet İçerik Sağlayıcısı olarak lisansının yenilenmesine ilişkin aldığı kararla birlikte arama motoru reklamcılarının yolu açılmış oldu.

Google Inc. Yöneticilerinden ve Baş Hukuk Danışmanı olan David Drummond, yaptığı açıklamada Çin Hükümetinin İnternet İçerik Sağlayıcı lisansının yenilenmesi ile beraber Çin pazarına daha güçlü bir giriş yapacaklarını ve yeni ürünler sunacaklarını belirtti.

Ocak ayında Google Yöneticileri Çin içerisinde bulunan insan haklarını savunan aktivistlerin Gmail hesaplarını yasadışı yollarla ele geçirdiğini öne sürerek Google Çin'de bulunan faaliyetlerini durdurma kararı alabileceğini açıklamışlardı. Google Çin üzerinde uygulanan sansür ile beraber reklamverenlerin bütçlerinde de oldukça büyük bir düşüş görüldüğü kaydedildi.

2010 yılının ilk çeyreğinde gözlenen verilere göre Çin genelinde arama motoru reklamcılığının ve pazarlamasının yaklaşık $ 282 bin Amerikan Doları ciro yaptığı hesaplandı. Google aldığı lisans ile birlikte Çin üzerinde arama motoru reklamcılığı için tekrar ön plana çıkmayı düşünüyor.

Arşiv

Etiketler