Google dün başlattığı uygulama ile arama sonuçlarına Facebook “like” butonu gibi bir “artı 1” butonu ekledi. Kullanıclılar “Artı 1” özelliğini kullanarak arama sonuçlarını beğenip beğenmediklerini gösterebilecek ve Gchat, Gmail, Google Reader, Buzz ve Tweeter gibi platformlarda paylaşabilecekler. Google arama mühendislerinden Matt Cutts uygulama ile oyları algoritmalara entegre ederek, arama motorunu geliştirmeyi hedeflediklerini söylüyor. Cutts açıklamasında şu anda Facebook bağlantılarını sisteme ekleme planlarının olmadığını da belirtiyor.
Google uygulamayı sadece arama sonuçlarına değil, reklamlarına da koyuyor. Böylece kullanıcılara reklamlar için de oy vermek hakkı sunulmuş oluyor. Test çalışmaları gösteriyor ki “artı 1” oyları reklamların tıklanma sayısını arttırıyor. Şirket tarafında yapılan açıklamada bu reklamlar için fazladan bir ücret alınmayacağı, çünkü iyi reklamların zaten aldıkları “artı 1” oylarıyla tıklanma oranlarını arttıracağı belirtildi. Ürün müdürü Christian Oestlien de reklamcılara “artı 1” özelliği sayesinde performanslarını yükseltme olanağı sağlamak için Adwords raporlarını “artı 1” özelliğine göre geliştirdiklerini açıkladı. Efficient Frontier CEO'su Dave Karnstedt de sosyal tabanın algortimik aramalara eklenmesinin önemli olduğunu belirtti ve oy almış arama sonuçlarının arama deneyimini değiştireceğini söyledi.
“Artı 1” butonunun en önemli özelliklerinden birisi kullanıcıların oy vermek için bir Google profiline sahip olması gerekliliği. Böylece “artı 1” Google kullanıcı sayısını da arttıracak. Bu özelliğin Google'ın giderek büyüyen sosyal ağ Facebook ile rekabete hazırlandığının göstergesi olduğu öngörülüyor.
Microsoft Bing geçtiğimiz yıl Facebook “beğen” butonunu arama sonuçlarında göstermeye başlamış olsa da, bunları algoritmada kullanmıyordu.