Google bugünlerde yaptığı resmi açıklamada, AppNexus firması ile daha önce yapmış olduğu gerçek zamanlı tekfliflere dayalı reklam alışverişi ve Google'ın reklam envanterindeki bilgilere erişimini engelledi, gerekçe olarak AppNexus'un reklam politikalarını ihlal ettiği öne sürüldü. Google, AppNexus'un ne şekilde bir ihlalde bulunduğunu açıklamazken, sorunun temelinde reklam kalitesindeki ve içeriğindeki düşüşlerin olduğu düşünülüyor.
Google sözcüsü tarafından yapılan açıklamada, Google Ad Exchange programının otomatik olarak reklam politiklarındaki ihlalleri tespit edebilecek teknolojiye sahip olduğunu ve böyle bir durum meydana geldiği zaman Ad Exchange programının ihlal eden taraf ile ilişiğinin kesildiğini belirtti.
AppNexus Google tarafından yapılan açıklamaya herhangi bir cevap vermez iken, AppNexus Genel Müdürü Michael Rubenstein DoubleClick Ad Exchange için yeni bir düzen oluşturduklarını ve bu sayede müşterilerinin reklamlarının Google üzerinde sorunsuz bir şekilde gösterileceğini açıkladı.
Bu yeni düzenleme sayesinde AppNexus müşterileri Google envanterlerine erişim sağlayabilecek ve medya satın almalarını gerçekleştirebilecekler. Bu yenilikler çerçevesinde reklamcılar envanter değişimi için hem Google'a hem de AppNexus'a ödeme yapmak zorunda kalacaklar. AppNexus müşterileri bu yeni düzenlemeye rağmen, tekrar medya alımlarının ve envanter değişimlerinin Google tarafından askıya alınması ile karşı karşıyalar.
Google geçtiğimiz temmuz ayında Invite Media ile yaklaşık olarak 70 milyon dolar kazanç elde edebileceğini düşündüğü bir reklam alım-satım antlaşmasına varmıştı ve şu anda bunun sonuçlarından oldukça memnun, açık gözüken şu ki Google ya AppNexus'u pazar dışında bırakmaya çalışacak veya AppNexus müşterilerinin işlerini çok daha zorlaştıracak. Fakat Google'ında başı Avrupa Komisyonu ile reklam pazarında haksız rekabet sağladığı gerekçesiyle dertte.